Culture

دکتور عبدالله عبدالله: باید کار جدی صورت گیرد تا فضا برای فعالیت سینماگران متعهد فراهم گردد

کابل باختر 7 جدی
همزمان با روز بین المللی سینما ، دکتورعبدالله عبدالله رییس اجرائیه جمهوری اسلامی افغانستان، امروز با ده ها تن از سینماگران افغان دیدار کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست اجرائیه به آژانس باختر،اشتراک کنندگان در این دیدار، سینما را تاریخ مصور کشور و سینماگران را مدافعان و منادیان ارزش های فرهنگی افغانستان در جهان عنوان نمودند.
رییس اجرائیه جمهوری اسلامی افغانستان به  مشکلات و درد دل های سینماگران کشور، مشمول چالش های امنیتی اقتصادی اجتماعی و سیاسی بود گوش فرا داد.
آنان از بی توجهی مقام های دولت گذشته تا نبود امکانات لازم برای ساخت و ساز فلم هایی که قادر به رسانیدن پیام مثبت و تغییر در تفکر جمعی مردم کشور باشد سخن گفته و خواستار توجه ریاست اجرائیه جمهوری اسلامی افغانستان شدند.
همچنان برخی دیگر از سینماگران خواستار ایجاد شورای عالی فرهنگی گردیدند تا از این طریق زمینه برای تولید محصولات فرهنگی بهتر مساعد گردد و ازجانب دیگر از نشر و پخش فیلم ها و سریال های مبتذل خارجی که در مغایرت با فرهنگ و رسوم و عنعنات مردم می باشد جلوگیری گردد.
دکتور عبدالله عبدالله رییس اجرائیه جمهوری اسلامی افغانستان در پاسخ به خواسته های سینماگران کشور تاکید کرد و از آنها حمایت کرده مطرح ساخت، باید کارهای جدی صورت گیرد و فضا برای فعالیت های سالم سینماگران متعهد و ارزشمدار فراهم گردد تا بتوانند از این طریق مسوولیت خود را در قبال کشور و مردم انجام دهند.

Show More

Related Articles

Back to top button