Uncategorized

تداوم خشونت های مسلحانه در امریکا

واشنگتن دی سی،۱۴ جوزا، باختر
آرشیف خشونت با اسلحه گرم درآمریکا تا دوم جون سال جاری بیش از ۸ هزار کشته و بیش از ۱۵ هزار نفر مجروح را ثبت کرد.
آژانس باختر به نقل از ایرنا، بر اساس این آمار، هشت هزار و ۸۵ نفر کشته و ۱۵ هزار و ۲۰۰ نفر مجروح شده‌اند که ۱۵۲ کودک در میان کشته شده گان و ۳۱۵ کودک نیز در میان مجروحان این خشونت ها وجود دارد.
بر اساس این آمار، در این خشونت ‌ها، همچنین ۵۳۹ نوجوان کشته و یک هزار و ۳۹۹ نوجوان دیگر مجروح شده ‌اند.
همچنین ۴۷۲ مورد از تلفات خشونت مسلحانه در دفاع از خود بوده و ۶۱۲ مورد مرگ، بر اثر استفاده غیر ارادی بوده است.
اسناد ارایه شده آرشیف خشونت با اسلحه آمریکا نشان می‌ دهد که حمله های خشونت بار در آمریکا از زمان قتل عام کودکان در تگزاس هر روز رخ داده است.
نرخ روزانه حمله های مسلحانه دسته جمعی در آمریکا به بیش از ۲.۴ حادثه در روز رسیده است.
خشونت‌های مسلحانه مرگبار در آمریکا آنچنان از کنترل دولت و پولیس خارج شده که دیگر مختص به آخر هفته‌ های میلادی نیست و در طول هفته نیزشهروندان آمریکایی را در هر مکانی تهدید می‌کند.
جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خواستار انجام مجموعه‌ ای از اقدامات خاص در واکنش به حمله های دسته جمعی اخیر در کشورش شده است.
وی از کنگره خواست تا سلاح‌های تهاجمی که می ‌تواند تلفات بیشتر را به بار بیاورد، ممنوع کند و سن خرید اسلحه را از ۱۸ به ۲۱ سال افزایش دهد.
بایدن در حالی خواستار اعمال اصلاحات در قانون حمل اسلحه در آمریکا شده است که حمل سلاح گرم متمم دوم قانون اساسی آمریکا به شمار می‌رود.
علاوه بر قانونی بودن این امر بنابر قانون اساسی آمریکا و حمایت شدید انجمن ملی سلاح موسوم به NRA در آمریکا که بر اکثر جمهوریخواهان نفوذ دارد، به گفته تحلیلگران داشتن سلاح بخشی از فرهنگ آمریکایی به شمار می‌رود و کنترل آن از دست خارج شده است. مصطفی میری

نور ښکاره کړئ

اړونده مقالې

بیرته پورته تڼۍ ته