جهان

آگاهان سیاسی : پاکستان در تلاش عبور از فشار های امریکاست

کابل باختر/ 15/ دلو
هیئت بلند رتبه پاکستانی روزگذشته به هدف دیدار و گفتگو با مقام های ارشد حکومتی به کابل آمده و تعهد سپرده اند که اسناد و مدارک اطلاعاتی ارائه شده از سوی مقام نظامی افغانستان به دولت پاکستان را بررسی خواهند کرد.
این هیئت به ریاست تهمینه جنجوا معاون وزارت خارجه و یک جنرال چهار ستاره اردوی پاکستان به کابل آمده  با  رهبری حکومت  افغانستان پیرامون حوادث اخیر تروریستی در کابل، دیدار و گفتگو کردند.
احمد شکیب مستغنی سخنگوی وزارت امور خارجه روزگذشته در نشست خبری نتایج دیدار و گفتگوهای هیئت پاکستانی با مقام های ارشد کشور را با رسانه ها شریک نموده گفت، مقام های سیاسی و نظامی پاکستان که روز گذشته به هدف دیدار با مقام های حکومت وحدت ملی به کابل آمده بودند، تعهد سپرده اند که در پیوند به اسناد و مدارک حملات اخیر در کابل، حاضر به بررسی و کار مشترک با جانب افغانستان هستند.
برنا صالحی آگاه امور سیاسی دیدگاه اش را پیرامون دیدار و گفتگو های هیئت پاکستانی با مقام های افغان اینگونه بیان می کند، "مذاکرات از جانب پاکستان به هیچ وجهه برای رسیدن به هدفی که افغانستان می خواهد نیست. پاکستانی ها در صدد فریب دولت افغانستان، جلب توجه جامعهء بین المللی و خریدن زمان برای عبور از فشار موجود آمریکا بر پاکستان است."
آقای صالحی گفت، در شانزده سال گذشته مردم افغانستان شاهد رفت وآمد های مکرر مقام های ارشد پاکستانی به افغانستان  بوده اند که هیچ نتیجه و پیام مثبت نداشته است و حالا که پاکستان هیچ چیزی قرار نیست به دست بیاورد چطور می تواند یک جانبه برای افغانستان امتیاز بدهد؟
همچنان عزیز رفیعی نویسنده و فعال مدنی با اشاره به دیدارها و سفرهای تکراری گذشته مقام های پاکستانی به افغانستان و مقام های افغانی به پاکستان و بی نتیجه ماند این دیدارها بخصوص در امر مبارزه مشترک با گروه های هراس افگن می گوید که اینبار هم شاید دو طرف به نتایج ملموس نرسند. هنوز هم پاکستان با ما و سیاسیون ما مانور اجرا می کند، باورم نمی آید که پاکستان ارادۀ برای سرکوب تروریزم داشته باشد
از این گفته ها بر میاید که دولت پاکستان همچنان به بازی های سیاسی و اغوا  افغانستان و جامعه جهانی ادامه میدهد  و به برنامه استراتیژیک خود در سطح افغانستان و منطقه  همچنان  پابند است در چنین یک  برنامه و هدف چگونه میتوان از پاکستان انتظار صلح و همکاری  را داشت مگر آنکه شیوه های فشار بر آن کشور را بیشتر جستجو کرد .  شمس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا