سیاست

خلیلزاد: پاکستان وسایر کشورها باید عملیات بهاری گروه طالبان را تقبیح کنند

واشنگتن – صدای امریکا – 24 حمل – باختر
زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه ایالات متحده امریکا برای روند صلح افغانستان می گوید که پاکستان، قطر و سایر کشور هایی که خواستار برقراری صلح در افغانستان می باشند، باید اعلان عملیات بهاری گروه طالبان را تقبیح کنند.
گروه طالبان روز جمعه از آغاز عملیات بهاری این گروه زیر نام "الفتح" در سراسر افغانستان خبر داد.
خلیلزاد دیروز در واکنش به این اقدام طالبان در حساب تویتر خود نوشت که او به نمایندگی از ایالات متحده امریکا این عملیات نظامی طالبان را نکوهش می کند.
زلمی خلیلزاد از تمام افغان ها نیز خواست تا عملیات نظامی تازه طالبان را تقبیح کنند.
خلیلزاد که همین اکنون به خاطر تلاش برای آوردن صلح در افغانستان سرگرم سفر به کشور های منطقه است، گفت که در حال حاضر تمام افغان ها به خاطر بحث روی یک آینده مشترک باید دور هم جمع شوند.
نماینده ویژه ایالات متحده امریکا برای روند صلح افغانستان با اشاره به آغاز عملیات بهاری طالبان همچنین افزود که "اعلام جنگ" توسط این گروه در این مقطع زمانی نشان می دهد که طالبان هنوز هم به "روش های گذشته" پابند اند.
به گفته  خلیلزاد، بسیاری از اعضای طالبان به شمول برخی رهبران این گروه، مخالف اعلام آغاز عملیات بهاری طالبان می باشند.
نماینده ویژه امریکا برای روند صلح افغانستان گفت که مردم افغانستان "با صراحت" خواست شان را مبنی بر برقراری صلح مطرح کردند اما رهبران طالبان با اعلام عملیات بهاری این گروه "بی تفاوتی" خود را در برابر خواسته های افغان ها نشان دادند.
زلمی خلیلزاد اعلام عملیات بهاری طالبان را "غیر مسوولانه و بی پروا" خواند و گفت که این عملیات نظامی منجر به "درد و رنج بیشتر و تلفات هزاران" نفر دیگر خواهد شد.
خلیلزاد گفت که کشتار افغان ها باید متوقف شود و تمام جناح های درگیر جنگ باید به "خشونت های غیر ضروری" پایان بدهند و به جای آن به مذاکرات بین الافغانی رو بیاورند.
نماینده ویژه امریکا برای روند صلح افغانستان افزود که مردم افغانستان صلح می خواهند و امریکا در کنار آنان خواهد بود.
آغاز عملیات بهاری گروه طالبان در حالی اعلام شد که قرار است نمایندگان امریکا و طالبان در اواخر ماه جاری میلادی برای ششمین بار در دوحه، پایتخت قطر با هم ملاقات  کنند.فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا