جامعه

حقوق افراد دارای معلولیت پرداخته می شود

کابل، 26 عقرب، باختر
لعل الدین آریوبی رییس اداره ملی حمایت از افراد دارای معلولیت و ورثه شهدا بر رسیدگی بهتر حقوق افراد دارای معلولیت امروز در یک نشست مطبوعاتی تاکید کرد.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر، وی که در نشست خبری پیرامون اقدامات برای بهبود وضعیت افراد دارای معلولیت و ورثه شهدا صحبت می کرد گفت که اداره ملی حمایت از افراد دارای معلولیت و ورثه شهدا به تازه گی به اساس فرمان رییس جمهور ایجاد شده است.
به گفته وی وظیفه این اداره ارائه خدمات بهتر و رسیدگی به حقوق افراد دارای معلولیت می باشد.
او بیان داشت که این اداره سعی می ورزد ابتدا وثایق تمامی افراد معلول و ورثه شهدا را بازنگری کند تا کسانیکه به نام افراد معلول و رثه شهدا حقوق آن را می گیرد شناسایی شوند.
لعل الدین آریوبی افزود که در حال حاضر سه میلیون وپنج صد هزار افراد درای معلولیت در کشور وجود دارد که رسیدگی به آنها نیازمند تلاش همه جانبه است. به همین منظور به اساس حکم رییس جمهور کمیته ای متشکل از 16 نهاد دولتی ساخته شده است که در راس آن اداره ملی حمایت از افراد داری معلولیت و ورثه شهدا قرار دارد.
به گفته وی وظیفه این کمیته هماهنگی بهتر بین ادارات در امر رسیدگی به حقوق و امتیازات افراد داری معلولیت می باشد.
آریوبی علاوه کرد که حقوق افراد معلول نیروهای امنتی و دفاعی کشور و ورثه این شهدا بعد از این به شکل بهتر پرداخت خواهد شد وبه هیچ کس حق سوء استفاده از آن را نخواهد داد.  مجیب الله مرزایی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا