صحت

قانونپوه سرور دانش: اراده سیاسی و عزم قاطع حکومت وحدت ملی دشمنان مردم افغانستان را مأیوس کرده است.

کابل باختر 10 قوس
از روزجهانی بیماری ایدز یا اچ آی وی، امروز با حضور سرور دانش معاون رییس جمهور، در صدارت عظمی تجلیل شد.
دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس اطلاعاتی باختر خبر داد: معاون رییس جمهور ضمن ایراد بیانیۀ به این مناسبت گفت؛ ما همان گونه که در سایر بخش ها برنامه های منظم و منسجمی داریم، در بخش مبارزه با بیماری های کشنده و به خصوص بیماری ایدز واعتیاد به اقدامات جدی مصمم هستیم.
وی همچنین تصریح کرد که در حکومت وحدت ملی برای از بین بردن مشکلات عزم قاطع وجود دارد و این اراده باعث نا امیدی دشمنان مردم شده است که اخیرا به تحرکات تروریستی پی هم دست می زنند تا  به زعم خود شان بر روند کنونی تاثیر بگذارند ولی دولت و ملت افغانستان علی رغم این کشتارهای وحشیانه دشمن، همچنان راه خود را به سوی صلح، رفاه، آزادی و دموکراسی ادامه خواهند داد.
به باور معاون رییس جمهور، هدف از نام گذاری اول دسامبر به عنوان روز جهانی ایدز این است که توجه جهانیان اعم از مردم، دولت ها، سازمان های غیر دولتی، مجامع مدنی و گروه های مذهبی و دینی  به این بیماری جلب گردد تا همگی در راه پیشگیری از آن تلاش کنند.
معاون رییس جمهور گفت؛ شعار امسال روز جهانی ایدز، "تداوی و پیشگیری اچ آی وی و حفاظت از زندگی" است و این شعار بیش از هرکس دیگر ما را مخاطب قرار داده است. بخش اول این شعار یعنی "تداوی" مسؤلیت حکومت و نهادهای صحی است ولی دو بخش دیگر یعنی " پیشگیری و حفاظت از زندگی" تنها متوجه حکومت نیست بلکه پیش از دولت متوجه خود مردم به خصوص خانواده ها است.
وی در کنار عوامل دیگر افزایش بیماری ایدز، بیماری اعتیاد را یکی از عوامل افزایش ایدز در کشور خوانده و تاکید نمود که اگر ما بتوانیم از رشد اعتیاد جلوگیری کنیم، بدون شک در جلوگیری از رشد بیماری ایدز نیز موفق خواهیم بود.
وی اما مبارزه با اعتیاد را بخشی از استراتیژی دولت در برابر بیماری ایدز خوانده گفت؛ آنچه می تواند در مهار این بیماری نقش اساسی داشته باشد و از سرعت آن بکاهد، برنامه های منظم و پلان های عملی است که به طور مستقیم جلوگیری از گسترش اچ آی وی را هدف قرار دهد.
همچنان دراین محفل، داکتر احمدجان نعیم سرپرست وزارت صحت عامه نیز سخن گفته و ضمن ارائه معلومات در مورد واقعات بیماری ایدز، روند مبارزه با این پدیده، اولویت های اساسی برای جلوگیری از ایدز، به حمایت سیاسی حکومت جدید و کمک همکاران بین المللی افغانستان در جهت مبارزه با این بیماری تاکید ورزید.
در محفل  تجلیل از روز جهانی ایدز، نمایندۀ سازمان صحی جهان، ضمن اشاره به برخی از مشکلات بیماران مصاب به بیماری ایدز، بر ضرورت تلاش درجهت جلوگیری از افزایش این بیماری و اقدامات عملی درجهت ریشه کن کردن آن تاکید کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا