تبصره و مرور بر مطبوعات

مروری به نشرات برخی از روزنامه های چاپی غیر حکومتی در پایتخت کابل

باختر 10 ثور
شماری از روزنامه های چاپی غیر حکومتی در پایتخت که بدسترس قرار گرفته اند، در شماره های امروزی به بحث روی مسایل مختلف سیاسی و نظامی در کشور پرداخته اند و نیز اخبار و گزارشهای را در باره رویدادهای جاری کشور ومنطقه نشر کرده اند .
روزنامه انصاف : درصفحه اول زیرعنوان، حکومت با برجسته کردن ضعف های مجاهدین " ارزشهای جهاد" را هدف  قرار داد: به نوشته این روزنامه: محمدیونس قانونی معاون اول ریاست جمهوری درهمایشی که دیروز به مناسبت تجلیل از سالروز پیروزی  مجاهدین  درکابل برگزار شده بود گفت : حکومت در 12 سال گذشته  تلاش کرد که ضعف های مجاهدین را برجسته بسازد و ارزشهای  جهاد را زیر سوال  ببرد.
به نوشته این روزنامه: آقای قانونی افزود مجاهدین چون تجربه حکومت  داری نداشتند  بر سر اینکه چه کسی  درراس هرم قدرت باشد به توافق نرسیدند .
اما این بدان  معنی نیست که جهاد ما توطیه وجنگ داخلی  بوده است .
روزنامه به همین گونه ادامه داده است ودرمطلب دیگر زیرعنوان ، انتقاد سناتوران از " کم توجهی" حکومت درتجلیل  از8 ثور  نوشته :  سناتوران با انتقاد ازدولت مردان میگویند که حکومت درراستای  تجلیل از هشت ثور کم توجهی  می کند وازاین روز تاریخی  افغانستان درست وشایسته تجلیل نمی کند.
سیل زده گان شمال چشم به راه رئیس جمهور آینده 9 واکسین شامل جدول روزمره واکسیناسیون شده است تلاش های معقول برای نرفتن انتخابات به دور دوم عنوان های دیگری اند که روزنامه درصفحه اول نشر کرده ودرصفحه های  دیگر دنبال  مطالب دیگر شده است.
به همینگونه روزنامه : انصار نیز درصفحه اول از قول  محمد یونس قانونی  عنوان کرده که او به عنوان یک مجاهد ازورق ،ورق رای ملت افغانستان دفاع می کند.
این روزنامه همچنان  درمطلب دیگر زیرعنوان ،رئیس جمهور ،فرمان  استندرد بازداشتگاه های قندهار وهلمند را صادر کرد. نوشته : رئیس جمهور کرزی هیاتی را به منظور  بررسی  وضعیت بازداشگاه های خارجی ها در ولایت های  قندهار  وهلمند موظف کرده بود که این هیئت دیروز گزارش شان را درحضور رسانه ها اعلام کرد.
به نوشته این روزنامه : رئیس جمهور  کرزی با مشورت این هیات فیصله کرده است تا تمامی  زندانیان بازداشتگاه ها به حکومت افغانستان  تحویل  داده شود وتمامی این بازداشتگاه  ها مسدود گردند.
خودنمایی تفاله های کمونیست در افغانستان انتقاد سناتوران  از "کم توجهی"  حکومت در تجلیل از8 ثور عنوان های  دیگری اند که این روزنامه درصفحه اول نشر کرده ودرصفحه های دیگر دنبال  مطالب دیگر شده است .
به همین ترتیب روزنامه هشت صبح درصفحه اول مطالب را زیرعنوان ،رسیدگی به شکایت ها امروز آغاز می شود، سهم حکمتیار از انتخابات  کم تر از سه درصد ،رسیده گی به شکایات انتخاباتی وتامین شفافیت،برگزاری نمایشگاه عکس قربانیان چهار دوره اخیر درکابل ،امنیت غزنی به نیروهای داخلی  واگذار شد ، افزایش فساد اداری  درهرات پس از  انتخابات ،عنوان های دیگر اند که این روزنامه  درصفحه اول نشر کرده و درصفحه های  دیگر دنبال  مطالب دیگر شده است. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا