اخبارفرهنگجامعه

رییس اجرایی کمیته مصوونیت خبرنگاران؛ بی توجهی به محیط زیست خطرناکتر از جنگ است

کابل/ 28 ثور/باختر

صدیق الله توحیدی رییس اجرایی کمیته مصوونیت خبرنگاران بی توجهی به محیط زیست را خطرناکتر از جنگ دانست.

به گزارش خبرنگار آژانس باختر؛ صدیق الله توحیدی این سخنان را در کار گاه آموزشی ” محیط زیست، منابع طبیعی و تغییر اقلیم”  بیان داشت.

کارگاه ” محیط زیست، منابع طبیعی و تغییر اقلیم” از سوی نهاد میدیوتیک افغانستان به کمک مالی آلمان در شهر کابل راه اندازی شده است.

توحیدی، دراین کارگاه در رابطه به اهمیت ژورنالیزم محیط زیست صحبت کرده گفت؛ در حالی که تمدن کنونی در بسا موارد محیط زیست را بر هم زده است متاسفانه  افغانستان به دلیل درگیر بودن در جنگ نتوانسته است  بیشتر به مسایل محیط زیست بپردازد.

توحیدی افزود: وقتی هوا آلوده است منابع طبیعی غیر اصولی استفاده می شود و ما شاهد تغییر اقلیم استیم که منابع آبی، اقتصادی و زراعتی را آسیب زده است در چنین شرایط آگاهی دهی به شهروندان در این موارد وظیفه هر یک ما است و عدم توجه به مسایل محیط زیست خطرناکتر از جنگ است.

وی ادامه داد که پرداختن به حفاظت محیط زیست در کنار کار مسلکی خبرنگاران کار ثواب است.

همچنان در این کارگاه آموزشی٬دانش کروخیل رییس آژانس خبری پژواک در باره کار شیوه گزارش های تحقیقی و انتخاب سوژه به گزارشگران معلومات داد و از آنان خواست که کار فعالان محیط زیست را از هر گوشه و کنار کشور رسانه یی کنند تا سبب تشویق و انگیزه دهی سایر شهروندان شود.

ناصر نظری مسوول محیط زیست دفتر تیلو وابسته به المان و عبدالله رسولی مسوول میدیوتیک افغانستان برای صلح و انکشاف نیز در رابطه به اهداف، کارکرد ها و دستآورد های نهاد یاد شده در عرصه حفاظت محیط زیست به گزارشگران معلومات داد.

در این کارگاه سی گزارشگر رسانه های تصویری، شنیداری و چاپی شبکه حفاظت محیط زیست از کابل و شش ولایت اشتراک کرده اند که برای پنج روز ادامه می یابد فرزانه

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا