جهان

آلمان: ساختن واکسین ویروس کرونا سال‌ها را در بر خواهد گرفت

ثور برلین/ وی او ای/ ۱۶ ثور/ باختر
وزیر صحت آلمان می‌گوید که انکشاف و تهیه واکسین ویروس کرونا سال‌ها را در بر خواهد گرفت، اما دونالد ترامپ، رییس جمهور امریکا گفته است که این کار تا اخیر سال جاری تحقق خواهد یافت.
ینس اشپان، وزیر صحت آلمان گفت که با در نظر داشت به تجربیات گذشته در تهیه سایر واکسین‌ها، ساختن واکسین برای ویروس کرونا سال‌ها طول خواهد کشید.
اشپان انکشاف واکسین‌ها را یکی از "پرچالش‌ترین و دشوارترین کارها در طبابت" خوانده است، اما رییس جمهور امریکا در این رابطه خوشبین است.
ترامپ در تازه ترین مصاحبه اش با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز گفت: "ما بسیار مطمین استیم که تا اخیر سال واکسین کروناویروس خواهیم داشت."
نخست امریکا و سپس بریتانیا واکسین‌های آزمایشی را تطبیق کرده اند، اما تا حال واضح نیست که این واکسین‌ها موثر تمام خواهد شد یا نه.
این در حالی است که در یک مطالعه که بالای ۱۰۶۳ بیمار انجام شد، دیده شده است که دوای "ریمیدیسویر" زمان شفایابی بیماران را ۳۱ فیصد کوتاه تر می‌کند.
ویروس کرونا در دسمبر سال گذشته از شهر ووهان، مرکز ولایت هوبی چین، منشا گرفت و تا کنون به ۱۸۵ کشور و قلمرو جهان گسترش یافته است و به همه‌گیری مرگبار صحی مبدل شده است.
بر اساس آماری که پوهنتون جانز هاپکینز امریکا ارائه کرده است، تا صبح امروز مرگ و میر ناشی از این بیماری در جهان به بیش از ۲۵۰ هزار نفر و مبتلایان آن به  سه میلیون و ۶۱۴,۶۹۸نفر رسیده است. # فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا