سیاست

کنفرانس ملی هماهنگی نهادهای مبارزه با خشونت علیه زنان برگزار شد

کابل باختر23سرطان
اداره لوی څارنوالی کنفرانس ملی هماهنگی نهادهای مبارزه با خشونت علیه زنان را امروز در شهرکابل برگزار کرد.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر،څارنپوه فرید حمیدی لوی څارنوال جمهوری اسلامی افغانستان در آغاز کار کنفرانس در رابطه به ارزش مشوره و کار مشترک صحبت کردو  گفت : کار جداگانه مارا به هدف نمی رساند از همین رو اداره لوی څارنوالی کنفرانس هماهنگی نهاد های ذیربط را راه اندازی کرد که  بین نهاد های مختلفی که برای حمایت حقوق واستحکام خانواده وگسترش عدالت وحمایت خانواده کار می کنند یک هماهنگی را به وجود آورد .
حمیدی اظهار امید کرد که با تبادل افکار ونظریات جمع آوری شده بتوانند راه حل های موثر را در امر مبارزه با خشونت علیه زنان به دست آرند.
استاد سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری نیز در رابطه به عوامل خشونت صحبت کردو گفت که زنان نصف جامعه را تشکیل می دهند وهرگاه نیم نفوس از زندگی سالم برخوردار نباشند جامعه بیمار ومفلوج است. وی ازدیاد ارقام خشونت را نسبت به سالهای قبل خطرناک خواند.
دانش افزود : با آنکه عوامل خشونت زیاد است واز مسایل اقتصادی،فرهنگی  ،اجتماعی ،سطح پایین آگاهی ،عرف وعادات ناپسند نمی توان چشم پوشی کرد اما منحیث فرد مسوول حکومت نمی توانم از عدم دسترسی زنان  به عدالت وامنیت چشم پوشی کنیم.
دلبر نظری وزیر امور زنان نیز در رابطه به فواید کار مشترک نهاد های یاد شده صحبت کردو گفت وزارت امور زنان به خاطر پیشبرد منظم کارنهاد های ذیربط یک دیتابیس مشترک را ایجاد کرده است که این نهاد ها به صورت هماهنگ کارها را پیش ببرند.
قرار است در این کنفرانس چهار روزه څارنوالان مبارزه با  خشونت از سراسر کشور با نماینده های نهاد های ملی وبین المللی یی که به  خاطر پایان دادن به خشونت علیه زنان کار می کنند به تبادل نظر وتجارب بپردازند.فرزانه

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا