انتخابات

کمیسیون انتخابات٬ روند باز شماری آرا را در ولایت ها آغار می کند

کابل  ۱۲ عقرب  باختر
سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات می گوید که پس ازاعلام نتیجه بررسی آرا از سوی  شرکت درملوک ،روند بازشماری آرا درولایت ها آغاز می شود .
عبدالعزیز ابراهیمی سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات دراین باره  به آژانس باختر گفت به اساس بررسی هایی که از سوی  شرکت درملوک انجام شده است٬ یک میلیون و 843 هزار و 107 رای بایومتریک  قابل اعتبار است اما کارروی آرای باقی مانده نیزجریان دارد که به اساس  تصویر،نشان انگشت و برچسپ تکراری دو باره بررسی می شود .
ابراهیمی تا کید کرد که پس از بررسی های درملوک روند بازشماری درولایت ها آغازمی شود٬و برای ایجاد  سهولت دراین روند ، شرکت درملوک نرم افزارهای بازشماری را دراختیار کمیسیون قرار داده است واین لوازم تا یکی دو روز دیگربه ولایت ها انتقال داده می شود .
به گفته ابراهیمی کارمندان تخنیکی بالای این معلومات کار می کنند که مراکز و محلات را مشخص کنند که  روند تفتیش و بازشماری در حضور ناظران، مشاهدان و رسانه ها آغاز شود.
اوافزود: تلاش هجریان دارد که بتوانیم نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری را به تاریخ تعیین شده یعنی 23 عقرب اعلام کنیم.
به همین ترتیب اورنگ زیب کمیشنر کمیسیون مستقل انتخابات شام دیروز دریک نشست خبری در مورد آمادگی آن کمیسیون جهت آغاز روند تفتیش و بازشماری آرا خبر داد و گفت:  معلومات معتبر بایومتریکی و معلومات که مشکل دارد،  با کمیسیون شریک شده است  که از مجموع 1 میلیون و 9 صدو 29 هزارو 333 معلومات بایومتریک رأی‌دهندگان تعداد 1 میلیون و 8 صدو 43 هزارو 107 هزار آن معلومات معتبر و متباقی خلاف معیارها، شناسایی شده اند.
این رقم نشان می دهد که بیش از ۸۶ هزار رأی دیگر نظر به بررسی های  شرکت درملوک غیر معتبر شناخته شده‌اند .
کمیسیون مستقل انتخابات گفته است که در انتخابات شش میزان٬دومیلیون و ۱۹۶ هزارو ۴۳۶ رای دهنده شرکت کرده بودند . جاوید روشان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا