اقتصاد

سرمایه گذاری هند برای انکشاف بندر چا بهار

دهلی جدید – والد نیوز 6 حوت – باختر
حکومت هند اعتبار یکصد و پنجاه ملیون دالر برای انکشاف بندر چا بهار در جنوب شرق ایران تصویب کرد .
به گزارش منابع خبری، دفتر صد راعظم هند در بیانیه یی که امروز منتشر شد ، نوشته است که سرمایه گذاری در چابهار فرصت های را برای شرکت های هندی در جهت حضور بیشتر و مستحکم تر کردن جایگاه آنکشور در منطقه فراهم میکند.
در بخش دیگر این بیانیه آمده است که هند در حال مذاکره برای تسهیل افزایش تجارت و سرمایه گذاری با ایران و دیگر کشور های منطقه منجمله افغانستان است .
داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیوی دولت افغانستان نیز قبلاً از تمایل آنکشور برای اختصاص این مبلغ در انکشاف بند چابهار خبر داده بود.
ایران و هندوستان در ماه ثور امسال در تهران توافقنامه سرمایه گذاری 75 میلیون دالری هند در بندر چابهار را امضا کردند و در ماه های گذشته تعدادی از مقامات ایرانی و هندی خواستار تسریع سرمایه گذاری هند در چابهار شده بودند.
بندر چابهار در ولایت سیستان و بلوچستان ایران واقع شده و به نوشته بی بی سی هند تلاش میکند با سرمایه گذاری و مشارکت در توسع این بندر زمینه دسترسی افغانستان به حیث شریک منطقه یی خود در برابر رقیب اش ، پاکستان به آب های آزاد فراهم کند.
طبق همین خبر، هندوستان با مشارکت در این بندر میتواند از طریق دهلیز شمال ، جنوب به راحتی به بازار های آسیای مرکزی ، قفقازو اروپا دست یابد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا