جامعه

اداره ملی حفاظت محیط زیست از مردم میخواهد که درپاک نگهداشتن زمین از آلوده گی ها تلاش نمایند

کابل باختر2 ثور
امروز دوم ثور مصادف است با روز جهانی زمین ، اداره ملی حفاظت محیط زیست با انتشاراعلامیه ای ازتمام مردم کشورمیخواهد که درپاک نگهداشتن زمین ازآلوده گی ها تلاش نمایند.
به گزارش آژانس باختر، دراین اعلامیه گفته شده : دوم ثور مطابق 22 اپریل مصادف به روز جهانی زمین و بزرگداشت از این روز تاریخی است،  امسال روز جهانی زمین تحت شعار : (دانش اقلیم و محیط زیستی) از طرف سازمان ملل متحد انتخاب گردیده است.
در اعلامیه که به این مناسبت انتشار یافته از همه کشورهای جهان خواسته شده ‌که آگاهی شهروندان کشور را در باره روز جهانی زمین پاک، وسعت بخشیده و محترم شمارند و نبايد سياره «زمين» راکه امانت خداوندی است، فراموش كنند.
نا امنی ها و وضعيت نامناسب منابع طبيعی، جنگل‌ها، فضای سبز و استفاده نادرست از منابع طبیعی و ده ها روش نا مناسب ديگر روال زندگی مصون را در سرزمین ما به شدت  تحت تأثير قرار داده است.
طرفداران محیط زیست درین روز، تلاش به خرچ میدهند تا آگاهی عمومی را نسبت به حفاظت زمین بالا برده ، مردم را به پاکی زمین و خود داری از تخریب و آلودگی ها تشویق نمایند.
همینگونه اداره ملی حفاظت محیط زیست از همه علمای کرام ، خطبای مساجد جامع، حسینیه ها ، استادان ، دانشمندان ، جامعه مدنی و رسانه ها احترامانه متمنی است با تبلیغات وسیع مردم را آگاهی بخشند ، تا مردم  به پاکسازی زمین  بپردازند و ازآلوده گی ها جلوگیری نموده و در حفظ و مرا قبت فرش نباتی بکوشند و نگذارند بیشتر از پیش زمین آلوده گردد.
زمین، نخستین کاشانه بشر و سایر انواع موجودات زنده است که همگی در آن زندگی می‌ نمایند و رابطه سالم ما با طبیعت ضامن ادامه حیات همه نسل ها بشر در آینده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا