سیاست

محمد اشرف غنی رئیس جمهور از مسوولین ملکی و نظامی بخاطر تأمین امنیت پروژۀ تاپی ستایش کرد

کابل باختر 7 حوت

محمداشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان و سرقوماندان اعلی قوای مسلح روز گذشته در دیدار با مسوولین ملکی و نظامی هرات در قول اردوی ۲۰۷ ظفر تلاش‌های آنها را در امر تأمین امنیت مراسم افتتاح کار پروژۀ تاپی ستایش نمود.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، رئیس جمهور کشور پس از معاینۀ قطعۀ تشریفات در جلسۀ امنیتی که مسوولین ملکی و نظامی حضور داشتند حضور یافت. ستر پاسوال مراد علی مراد معین ارشد امنیتی و مسوول کمیتۀ امنیتی تاپی به رئیس جمهور خوش آمدید گفت.
سپس، تورنجنرال محمدناصر هدایت قوماندان قول اردوی ۲۰۷ ظفر درخصوص وضعیت امنیتی زون غرب به رئیس جمهور گزارش داد و پیشنهادات مشخص خویش را نیز ارائه نمود. وی گفت که در زون غرب نیروهای امنیتی و دفاعی ما با کمال صداقت و دلیری در دفاع از وطن و تأمین امنیت مردم تلاش می ورزند.
رئیس جمهور کشور پس از استماع معلومات ارائه شده از تلاش های نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در راستای برگزاری موفقانه مراسم افتتاح کار پروژه تاپی تشکر کرد و به منظور تأمین امنیت و سرکوب دشمنان مردم افغانستان به آنها هدایات لازم داد.
در دیدارهای جداگانه؛ سربازان، بریدملان و افسران جوان اردوی ملی، نظریات و پیشنهادها مشخص خود را درخصوص تمویل، تجهیز و تقویت قوای هوایی بیان داشتند و از رئیس جمهور کشور بخاطر مواظبت و توجه به نیروهای امنیتی ودفاعی کشور قدردانی نمودند. آنها گفتند که بخاطر دفاع از مردم حاضر به هرنوع قربانی دادن می باشند.
رئیس جمهور کشور پس از استماع پیشنهادات و معلومات سربازان، بریدملان و افسران قول اردوی ۲۰۷ ظفر از قربانی و تلاش های آنها و نیز خانواده های شان تشکر کرد و گفت که شما مبارزۀ برحق می نمایید.
رئیس جمهور کشور خطاب به این قهرمانان گفت: از برکت مبارزه، دلیری و قربانی های شما، دشمنان افغانستان در میدان جنگ شکست خورده اند و جرئت مقابل شدن با شما را ندارند.
متعاقباً، رئیس جمهور و هیئت همراه شان در تالار جلسات قول اردوی ۲۰۷ ظفر که منسوبین ملکی و نظامی نیز حضور داشتند، اشتراک و سخنرانی کرد.
ابتدا، جنرال عبدالحمید حمید معاون لوی درستیز وزارت دفاع ملی در صحبتی به رئیس جمهور و هیئت همراه اش خوش آمدید گفت و از حمایت ها و توجهات همیشگی رئیس جمهور نسبت به نیروهای امنیتی ودفاعی ستایش نمود.
در ادامه، رئیس جمهور خطاب به اشتراک کننده گان گفت: در سه روز گذشته با هزاران تن از اقشار مختلف هرات دیدار داشتم و همه به یک صدا از نیروهای امنیتی ودفاعی خود تشکر کردند و شما به مبارزه و قربانی خود برای مردم فضای اطمینان را به وجود آوردید. ازاین جهت مردم و سرقوماندان اعلی قوای مسلح بالای شما افتخار میکنند.
رئیس جمهور خطاب به منسوبین نیروهای امنیتی ودفاعی گفت، هماهنگی، همکاری و انسجام شما قابل ستایش است و از برکت تلاش های شما فضای اعتماد ایجاد گردیده که پروژه های بزرگ ملی در حال تطبیق می باشد. وی اضافه کرد که من از هریک تان تشکر میکنم، زیرا دیگران در شرایط دشوار وطن خود را گذاشتند اما شما به کشور و مردم خود تعهد دارید و از آنها دفاع می نمایید.
رئیس جمهور کشور گفت، از اثر قهرمانی و قربانی های شما من جهان را قانع ساختم، شما وارثین واقعی افغانستان، استقلال و برابری هستید. وی اضافه کرد که مردم افراد مسلح غیر مسوول و ناقضین قانون را نمی خواهند بلکه نیروهای امنیتی و دفاعی خود را دوست می دارند و هر روز اعتماد شان بالای شما افزایش می یابد. 
رئیس جمهور با تأکید به سربازان، بریدملان و افسران قول اردوی ۲۰۷ گفت، در هرزمان و هرکجا در رسیدگی به خانواده های شهدا غفلت دیدید، عاجل سرقوماندانی اعلی قوای مسلح را به جریان قرار دهید. وی به مسوولین هدایت داد که البسه و کفش‌هایی قوای مسلح را در مطابقت به فصل های سرما و گرما تهیه نمایند. 
وی از سربازان، بریدملان و افسران قول اردوی ۲۰۷ ظفر تشکر کرد که در دیدارهای جداگانه شان بجای خواست های شخصی خویش، تمویل، تجهیز و تقویت نیروهای امنیتی و دفاعی خویش را خواستار شدند.
محمداشرف غنی گفت، در اعطای معاشات و امتیازات به سربازان و نیز در بخش های مختلف باید کاغذ پرانی از بین برود و تسهیلات لازم فراهم گردد. وی افزود که وضعیت شفاخانه پولیس قابل قبول نمی باشد و نیاز به اصلاحات بیشتر دارد.
رئیس جهمور کشور به منظور ایجاد تسهیلات به منسوبین نیروهای امنیتی ودفاعی هدایت داد تا در بخش تجهیز و تمویل ارزیابی همه جانبه نمایند. همچنان به معین ارشد امنیتی دستور داد که لیست تقدیر آنانی را که در عرصۀ تأمین امنیت تاپی تلاش ورزیدند ترتیب و ارائه نماید.
سرقوماندان اعلی قوای مسلح خطاب به مسوولین و منسوبین نیروهای امنیتی و دفاعی کشور گفت، ملت نسبت به هر زمان دیگر از شما حمایت میکند. وی اضافه کرد که با یاری خدای بزرگ و مبارزه و قربانی شما، افغانستان به مشکلات ۴۰ ساله مردم خاتمه می بخشد.
در اخیر این جلسه تورنجنرال محمدناصر هدایت قوماندان قول اردوی ۲۰۷ در صحبتی، از حمایت و توجه همه جانبه رئیس جمهور نسبت به قوای مسلح کشور تشکر کرده اضافه نمود که افتخار میکنم تحت قیادت و رهبری مدبرانه شما، وظیفۀ مقدس خدمت به نظام را انجام میدهم.
موصوف به رئیس جمهور کشور اطمینان داد که در دفاع از وطن، تأمین صلح و ثبات و تطبیق پروژه های عام المنفعه به تلاش های خود ادامه میدهیم و اجازۀ اخلال را به هیچ کس نمیدهیم و دشمنان را در هرکجا نابود می سازیم. احمدی
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا