سیاستاخباراقتصاد

شرکت هوایی آریانا  188 هزار مسافر  را در سال 1399 انتقال داده است

کابل/  7 دلو /باختر

مسوولان در شرکت هوایی آریانا می گویند که در سال 1399 ، 188 هزار مسافر توسط این شرکت انتقال شده است .

به گزارش خبرنگار آژانس باختر،عبدالمعروف سکندری، سرپرست ریاست عمومی دآریانا افغان هوایی شرکت امروز  در برنامه حسابدهی دولت به ملت، ، گفت: این شرکت، علاوه بر پروازهای داخلی کابل-هرات، کابل-کندهار، کابل- مزار شریف و کابل-هلمند؛ پروازهای بین‌المللی را به مقاصد چین، هند ، روسیه، امارات متحده عربی ، ترکیه اجرا می کند.

او گفت حمل و نقل هوایی مسافران، لوازم سفر، اموال (کارگو)، پست، طیور و حیوانات به گونۀ مصوون، به موقع، مستریح و سریع در داخل و خارج کشور؛ عقد قرارداد های تجارتی و تخنیکی با مؤسسات حمل و نقل هوایی داخلی و خارجی به منظور پیشبرد اهداف شرکت؛ سازماندهی و اجرای امور خرید و فروش، اجاره گرفتن، به اجاره دادن طیاره ها، اجناس و تجهیزات مربوط به خدمات حمل و نقل هوایی؛ ایجاد ورکشاپ های تخنیکی و هنگرهای ترمیماتی و فعال نگهداشتن آنها جهت عرضۀ خدمات تخنیکی و حفظ و مراقبت طیاره ها از جمله فعالیت ها و مسوولیت های عمده این شرکت است.

او افزود دآریانا افغان هوایی شرکت، دارای چهار فروند طیاره است که اخیراً یک طیاره آن به شرکت هوایی باختر افغان، انتقال یافته است.

سکندری، تصریح کرد که در جریان سال مالی ۱۳۹۹ جمعاً ۱۱۶ پرواز خاص ، کارگو و ۱۰۰۲ پرواز به هدف انتقال منسوبان وزارت دفاع ملی به میدان های  مختلف کشور انجام شده است.

وی همچنان گفت که این شرکت توانسته است که۱۳۱۷ پرواز در سکتور های خارجی و ۱۰۴۱ پرواز در سکتور های داخلی را عملی کند  که در نتیجه آن ۱۱۴۴۳۷ مسافر در پرواز های خارجی و۷۴۰۴۷ مسافر در پرواز های داخلی انتقال یافته اند.

به گفته سکندری، دآریانا افغان هوایی شرکت، در سال مالی ۱۳۹۹ توانسته است که ۳.۴ میلیون دالر عواید جمع آوری کند  

او، استخدام شرکت معتبر بین المللی جهت بررسی و ارزیابی همه جانبه شرکت هوایی آریانا، تصفیه مالیات سال های ۱۳۹۱الی ۱۳۹۶، حصول طلبات و پرداخت ها، تعقیب دوسیه های معضله یی طلبات شرکت، ترتیب طرح انتقال حجاج برای شش سال از ۱۳۹۹- ۱۴۰۴، استخدام شرکت به خاطر تفتیش بیلانس مالی و جذب فارغان کدری پوهنځی انجنیری پوهنتون کابل و انستیتوت هوانوردی ملکی را از دست آوردهای مهم دآریانا افغان هوایی شرکت درسال مالی ۱۳۹۹ عنوان کرد.

سکندری، همچنان افزود که ایجاد سیستم کال سنتر به خاطر رفع مشکلات مشتریان؛ تطبیق پنج مرکزبررسی مبارزه علیه فساد اداری مرتبط به شرکت هوایی و ترتیب طرزالعمل ها پیرامون آن؛ شناسایی و بررسی قضایایی تخلفات در شرکت و اعطای صلاحیت نامه به مفتشین به منظور بررسی، فعالیت های دآریانا افغان هوایی شرکت، در بخش مبارزه علیه فساد اداری است.

سرپرست ریاست عمومی دآریانا افغان هوایی شرکت اضافه کرد که پرداخت مالیات و دیوان مالیاتی شرکت در سال مالی ۱۳۹۹، تعدیل سند بودجه به دلیل شیوع ویروس کرونا، تنظیم سیستم مالی شرکت، قیمت گذاری مجدد دارایی جنسی شرکت و جمع آوری در حدود ۵۵۷ میلیون افغانی طلبات، دست آوردهای عمدۀ دآریانا افغان هوایی شرکت در بخش مالی است. برمک بامی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا