اخبارامنیت

4350 تن از افراد نامطلوب از صفوف امارت اسلامی اخراج شدند

کابل/2 حوت/باختر
کمیسیون تصفیۀ صفوف نیروهای امارت اسلامی می‌گوید که برنامۀ تصفیه و اخراج افراد نامطلوب از صفوف نیروهای امارت اسلامی را تکمیل و گزارش آن را به رهبری حکومت فرستاده است.
به گزارش آژانس باختر؛ مفتی لطف‌الله حکیمی سرمفتش وزارت دفاع و رییس کمیسیون تصفیۀ صفوف در یک نشست خبری گفت که پس از بررسی‌های آنان، 4350 تن از افراد نامطلوب در صفوف امارت اسلامی شناسایی و اخراج شدند و پس از این کار شناسایی و اخراج افراد نامطلوب از سوی کمیسیون امنیتی صورت می‌گیرد.
به گفتۀ وی، بیشتر افراد اخراج شده، کسانی اند که به تازه‌گی به امارت اسلامی پیوسته بودند.
مفتی حکیمی افزود که در پی بررسی‌های آنان، افراد زیرسن در صفوف امارت اسلامی نیز شناسایی و در مورد اخراج آنان تصمیم گرفته شده است. به گفتۀ وی، از میان افراد اخراج شده از صفوف نیروهای امارت اسلامی، 135 نفر افراد زیرسن بودند.
وی می‌گوید که پس از این جلو پیوستن افراد زیرسن به صفوف امارت اسلامی به گونۀ جدی گرفته خواهد شد.
از جانب دیگر، مولوی صبغت‌الله لطیفی معاون کمیسیون تصفیۀ صفوف نیروهای امارت اسلامی که در این نشست خبری صحبت می‌کرد، گفت که تعدادی از افراد نامطلوب و استفاده‌جو در پی شکایات‌های مردم شناسایی و اخراج شده اند. به گفتۀ وی، تمامی شکایت‌های مردم در مورد افراد خلافکار، استفاده جو و نامطلوب بررسی و در رابطه به هر شکایت، تصمیم مقتضی اتخاذ شده است.
جنرال شیرمحمد شریف رییس عمومی پولیس سرحدی در این نشست پیرامون درگیری‌های اخیر در نقاط مرزی و به خصوص خط دیورند گفت که برخی اوقات اختلافات جرئی سبب این درگیری‌ها می‌شود و بروز همچون اختلافات در هر کشوری یک امر طبیعی است. وی افزود که امارت اسلامی در تلاش ایجاد روابط حسنه با کشورهای همسایه و جهان است و از کشورهای دیگر نیز توقع دارد تا به تمامیت ارضی افغانستان احترام گذاشته و روابط خود را بر اساس حسن همجواری تأمین کنند.
از سویی هم، مفتی لطف‌الله حکیمی سرمفتش وزارت دفاع و رییس تصفیۀ صفوف می‌گوید که تلاش‌ها برای ملبس ساختن نیروهای امارت اسلامی با یونیفورم امنیتی ادامه دارد و به زودی کار این برنامه به گونۀ جدی آغاز خواهد شد.
گفتنی است که شماری از شهروندان شکایت دارند که از سوی افراد خلاف‌کار و استفاده‌جو مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند، اما مسؤولان در امارت اسلامی می‌گویند که با شناسایی افراد نامطلوب و توزیع یونیفورم خاص به منسوبین نهادهای امنیتی، جلو خلافکاری‌ها و آزار و اذیت مردم گرفته خواهد شد.
پاینده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا