جامعه

محمد کریم خلیلی بااعضای جامعه مدنی جوانان افغانستان ديدار كرد

كابل باختر 8 ميزان
دهها تن از اعضای جامعه مدنی جوانان افغانستان، بعد از ظهر امروز با محمد کریم خلیلی معاون دوم رییس جمهور دیدار نموده و خواستار حمایت دولت از جوانان کشور شد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر ،
در این دیدار که تیمورشاه اسحاق¬زی معین امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ نیز حضور داشت، اعضای این مجمع، حضور جوانان را در عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی، مؤثر و مفید توصیف نموده و خواهان حمایت همه جانبه دولت از این قشر بزرگ اجتماعی شدند.
به گفته آنان، جامعه مدنی جوانان افغانستان یک نهاد مدنی ای است که اخیراً فعالیتهای شان را به صورت رسمی آغاز نموده و دومین کنگره این نهاد به منظور تصویب اساسنامه و ساختار تشکیلاتی آن، در هفته گذشته دایر شده است.
هدف از تشکیل این نهاد، کمک به روند صلح، نهادینه شدن ارزشهای دموکراسی، تقویت آزادی بیان و تأمین حقوق زنان عنوان شده است.
تیمورشاه اسحاق¬زی معین امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ طی سخنان کوتاهی نقش جوانان را در تأمین حکومتداری خوب و مبارزه با فساد اداری و همچنین تأمین ارتباط مردم با دولت مفید توصیف کرد.
سپس محمد کریم خلیلی معاون رییس جمهور با اشاره به نقش و جایگاه جوانان در تحول کشور اظهار داشت: امروز حدود 60 درصد نفوس کشور را جوانان تشکیل می دهد و اگر این نیرو فعالانه وارد عرصه های مختلف اجتماعی شود، تحول بزرگ و چشم گیری در کشور ما رو نما خواهد شد.
معاون رییس جمهور ضمن بر شمردن مشکلات و چالشهایی که امروز کشور ما با آنها رو برو است، تأکید نمود که این چالشها زمانی برطرف می گردند که جوانان ما در این راستا با تمام قوت و نیرو به کار افتند.
معاون رییس جمهور جوانان را عامل تحرک، پویایی و تحول جامعه توصیف نموده و همچنین نقش آنان را در تأمین وحدت و همدلی میان مردم کشور برجسته عنوان کرد.
معاون رییس جمهور از جوانان کشور خواست که در برابر مشکلات و چالشها، مقاومت و ایستادگی نموده و هیچگاه یأس و نا امیدی را نسبت به سرنوشت آینده شان در خود راه ندهند.
محمد کریم خلیلی معاون رییس جمهور حمایت دولت را از برنامه های که برای رشد و انسجام جوانان راه اندازی می شوند، اعلام داشته و تصریح کرد که ادارات موجود برای پاسخ گویی به نیازهای امروزی کشور باید جوانان را وارد ساختار خود بسازند. 
همچنین معاون رییس جمهور از جوانان کشور خواست تا ظرفیت و توانایی شان را جهت گرفتن مسوولیتهای اجتماعی، سیاسی و فرهنگی بالا برده و در راستای تأمین وحدت و همدلی میان مردم کشور تلاش ورزند.ختم ذبيح
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا