اخبارآموزش

دکتورلطف الله خیرخواه: وزارت تحصیلات عالی آماده است که سهولت های لازم تحصیلی را به جوانان درکشور فراهم کند

کابل / 8 جدی / باختر

به ریاست دکتور لطف الله خیرخواه معینیت علمی وزارت تحصیلات عالی، نشستی به منظورحل مشکلات آن نهاد های تحصیلی که تا اکنون شامل روند اعتباردهی این وزارت نشده اند، برگزارشد.

به گزارش آژانس باختر؛ این نشست را ریاست تضمین کیفیت واعتباردهی وزارت تحصیلات عالی، به منظور آگاهی آن شماراز نهاد های تحصیلی که تا کنون شامل مرحلۀ اول روند اعتباردهی نشده اند، برگزار کرد و دراین نشست حدود 56 تن از مسوولان نهاد تحصیلی به شکل حضوری و آنلاین شرکت کردند.

درآغاز این نشست معین علمی وزارت تحصیلات عالی گفت: برای پیشرفت علمی کشور نیاز است که برنامه ها و معیار های وزارت تحصیلات عالی ازطرف نهاد های تحصیلی دولتی و خصوصی به گونۀ جدی تطبیق شود.

وی اضافه کرد که وزارت تحصیلات عالی آماده است که سهولت های لازم تحصیلی را به جوانان درکشور فراهم کند چون یگانه راه پیشرفت کشور با تربیت افراد تحصیل یافته ومسلکی وابسته است.

همچنان شاکر وحیدی سرپرست ریاست تضمین کیفیت و اعتباردهی وزارت تحصیلات عالی، هدف از برگزاری این نشستن را، شنیدن مشکلات آن شمار از نهاد های تحصیلی کشور خواند که تا هنوز موفق به شمولیت در روند اعتباردهی این وزارت نشده اند.

وی گفت که به این نهاد ها یک سال فرصت داده می شود که خود را با معیارهای لازم برای شامل شدن در روند اعتباردهی آماده کنند.

در این نشست نمایندگان نهاد های تحصیلی مرکز و ولایت ها نیز با یادآوری مشکلات فرا راه شان، وعده کردند که با استفاده از این فرصت تلاش خواهند کرد که مراکز تحصیلی خود را با معیار های لازمِ وزارت تحصیلات عالی عیار کنند.

همچنان دراین نشست درزمینۀ حل مشکلات نهاد های تحصلی دولتی و خصوصی نیز اطمینان داده شد .

باختر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا