امنیت

پولیس ارزگان شانزده فرد مسلح غیر مسوول را بازداشت کرد.

کابل  باختر   ۲۷  جوزا
پولیس ارزگان با انجام عملیاتی در داخل شهر ترینکوت مقداری جنگ افزار  را از دو منزل مسکونی به دست آورد و شانزده تن را در پیوند به آن بازداشت کرد آژانس باختر به نقل از خبرنامه
دفتر مطبوعاتی وزارت داخله خبردادکه پولیس قومندانی امنیه ولایت ارزگان عصر روز گذشته در یک عمليات تصفيه یي و بازرسی از منازل مربوط به نوروزی، یک تن از قومندانان مسلح غیر مسوول و قاچاقبر مواد مخدر که با حضورداشت نمایند گان بخش های مربوط در شهر ترينکوت انجام شدیک تعداد جنگ افزار سبک و سنگین و سایر تجهیزات نظامی را از دو منزل مسکونی مربوط به این فرد کشف و ضبط کردندو در پیوند به آن فرد نوروزی با 16 تن از افرادش بازداشت شدند.
سلاح و جنگ افزار کشف شده شامل؛ یک میل هاوان با 16 فير مرمي آن، یک ميل راکت انداز با 22 فیر مرمی آن، 3 میل پیکا، یک میل کلاشینکوف، یک میل سلاح ام 4، یک قبضه نارنجک انداز، یک میل تفنگچه، 7 پرتله زرهی، يک عدد آله بازرسی بدني، دو پایه مخابره کشفی، یک قاب دربین، یک عراده لندکروزر زرهی و یک عراده موتر فرونر به دست پولیس ارزگان آمده است.
همچنان بیشتر از سه هزار مرمی سلاح های دهشکه، پیکا و کلاشینکوف با شاجور و شرید های آن، چند صد جوره لباس های نظامی وسایر وسایل و تجهیزات نظامی به دست آمده است.
پولیس ارزگان دو روزقبل نیز از دو منزل مسکونی که یکی آن مربوط به رییس نمایندگی شرکت برشنا در ارزگان است مقدار زیادی جنگ افزار های سبک و سنگین را کشف و ضبط کرد.
وزارت داخله می گوید٬روندبازرسی  و تصفیه از بهر شناسایی و بازداشت افراد مسلح غیر مسوول در ولایت ارزگان جریان دارد.
طبق یک خبر دیگرمنسوبان قومندانی امنیه ولایت غزنی دو تن را حین سرقت یک عراده واسطه نقلیه از ساحه حوزه دوم امنیتی آن ولایت بازداشت کردند.
قابل یادآوری است که یک تن از بازداشت شد گان این قضیه دو سال قبل نیز از سوی پولیس به اتهام اختطاف بازداشت شده بود و پس از حکم محکمه این مجرم موفق به فرارشده بود.
یک خبر دیگر حاکیست که  پولیس بغلان یک مرد را به اتهام سرقت های مسلحانه از مربوطات ولسوالی بنو آن ولایت بازداشت  کرد.
از نزد این فرد یک میل سلاح کلاشینکوف نیز به دست پولیس آمده است
در همین حال، درعملیات نیروهای پولیس ملی درمنطقه تناوبچه ولسوالی شاولیکوت ولایت قندهارکه بخشی از شاهراه قندهار ترینکوت است  شش هراس افگن وابسته به طالبان کشته شدند.
دراین عملیات، برعلاوه کشته شدن شش هراس افگن طالبان، دو مسافر نیز ازچنگ این گروه، آزاد شدند.
پولیس، این عملیات را هنگامی راه اندازی کرد که هراس افگنان در مسیرجاده عمومی قندهار- ارزگان، موترحامل افراد ملکی را دراین مسیرمورد بازرسی قرار می دادند. ختم فریبا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا