گزارش ها

پیامبر بزرگ اسلام در برابر همه بی عدالتی های اجتماعی ، استادگی می کرد

کابل/ 20 عقرب /باختر
پیکار بر حق پیامبر بزرگ اسلام در تامین عدالت اجتماعی، مساوات و برابری سبب شد که بشر از تاریکی وظلمت نجات پیدا بکند.
گزارشگر آژانس باختر می نگارد: پیامبر بزرگ اسلام رسالت داشت که در برابر همه بی عدالتی های اجتماعی ، نابرابری ها و نجات بشر از دایره ظلمت ، جهل و خرافات پیکار کند حرمت و فضیلت انسان را به عنوان جانشین خداوند«ج» در روی زمین ترویج کند.
نبی اکرم (ص) در سر زمینی چشم به جهان باز کرد که ستم انسان بر انسان حدو مرز نداشت.
این پیامبر بزرگ اسلام بود که سال ها رزمید و به جای جهالت و تاریک اندیشی، عدالت اجتماعی، حرمت به انسان، نفرت از جنگ و خشونت را در سرزمین عرب مستولی کرد.
گرامی داشت از میلاد پیامبر جهان اسلام در شرایطی که آتش ملتهب جنگ، تباعد و واگرایی دامنگیر امت مسلمه در سراسر جهان اسلام است پیام واضح و روشن دارد که مسلمانان زندگی و کارنامه های اخلاقی انسانی و مبارزات او را در برابر هر گونه بی عدالتی بازخوانی کنند و بدانند که پیامبر بزرگ اسلام به جز رفاه امت مسلمه به چیز دیگری نمی اندیشید و هرگز در پی برتری جویی ، قوم پرستی، مال و منال دنیایی نبود او نسبت به هرگونه خشونت، غرور و خود خواهی ،برتر جویی ، بی عدالتی ، قتل ٬سقت٬ رهزنی  زور گویی، مفاسد اخلاقی افراط گرایی و هزار فجایع که امروز زیر نام اسلام انجام داده می شود نفرت داشت زیرا همه  این فجایع آنان به آموزه های دین مقدس اسلام، روش و کردار پیامبر آخر زمان بیگانه است.
با توجه به آنچه که امروز زیر نام اسلام انجام می شود، باید اعتراف کرد و این جام زهر را نوشید و گفت که تا هنوز که هنوز است دین مقدس اسلام  وپیامبر آخر زمان  را آنچنانکه لازم است نشناخته ایم.
اگر چنین نیست، جنگ و برادرکشی در اسلام مردود است. با آموزه های دین مقدس اسلام سازگار نیست پس چرا سال هاست که مسلمانان سینه مسلمانان را به مرمی شگافتند و وطن خود را ویران می کنند.
غلامی و غلام شدن به خاطر شوکت و عزت دنیایی٬جای در دین ندارد . پس ما چرا طوق غلامی دیگران را زیب کردن کرده ایم و افغانستان را به میدان جنگ نیابتی که هرگز منافع مردم افغانستان درآن  سراغ نمی شود مبدل کرده ایم .
قتل نفس در دین مقدس اسلام حرام است اما درهر انفجار و انتحار نفس ها کشته می شوند رشوه ، اختلاس ، استفاده از خزانه ملت تولید و قاچاق مواد مخدر  در اسلام گناه بزرگ است با روش پیامبر و اصحاب کرام بیگانه است چرا ما چنین می کنیم و ده ها و ده های دیگر.
پس باید به خود آمد و از میلاد آموخت با کنار آمدن ها و با تامین عدالت ٬مردم و وطن را از بحران موجود نجات داد و آن گاه مدعی شد که متکی بر فرمان خداوند و ارشادات نبی اکرم «ص» عمل کرده ایم  .نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا