گزارش ها

الفتح و تخطی های اخلاقی طالبان

کابل   باختر    ۲۸  حمل
طالبان با راه اندازی  عملیات  الفتح از معیار های اخلاقی و بشری تخطی های زیادی کردند و در این چند روز به افراد ملکی و تاسیسات عامه آسیب زیاد وارد کردند.
گزارشگرآژانس باختر می نگارد٬ طالبان روز جمعه از آغازعملیات بهاری شان سخن گفتند، در اعلامیه طالبان از جنگ علیه نیروهای داخلی و خارجی سخن زده شده است . بر حفظ ارزش های اخلاقی و حفظ جان مردمان ملکی تاکید شده است
مگر در جریان چند روز گذشته معلوم شد که طالبان  برای تحقق تعهد شان که حفظ ارزش های اخلاقی و حفظ جان مردمان ملکی است، کاری نکرده اند و در حقیقت برای تحقق این تعهد شان اراده عملی ندارند.
در جریان پنج روز گذشته این گروه در حملات شان بیشتر بر افراد ملکی و تاسیسات عامه تمرکز کرده اند .
طالبان روز گذشته با حمله راکتی بر یک بخش مسکونی در ولسوالی شیر زاد   ولایت ننگرهار شماری از افراد ملکی را به شهادت رساندند.
راکت پرتاب شده از سوی طالبان بر یک منزل مسکونی اصابت کرد که کشته شدن چهارتن و جراحت هفت تن دیگر را در پی داشت ، در میان قربانیان زنان و کودکان شامل اند.
طالبان همچنان با ماین گذاری در ولسوالی خوگیانی ولایت ننگرهار باعث کشته شدن یک فرد ملکی شدند و چهار نفر دیگر را زخمی کردند.
طالبان در چوکات عملیات الفتح شان حملاتی را به خیال تسخیر شهر های غزنی و کندز انجام دادند با آن که شکست خوردند مگر باعث بروز تلفات به افراد ملکی و بیجا شدن صد ها خانواده در این دو ولایت شدند.
بر شهر پلخمری مرکز ولایت بغلان نیز حملات راکتی انجام دادند منابع امنیتی در ولایت بغلان گفتند که حد اقل دو راکت بر این شهر فرود آمده است که خساراتی در پی داشته است.
در ولایت فراه بازهم ٬حرکت طالبان پر از تحجر بود آنها در خلال سه روز ٬ ساختمام های دو مکتب دخترانه را در شهر فراه تخریب کردند  اول مکتب شهیده بنفشه و به تعقیب آن مکتب نوده را با کار گذاری مواد انفجاری تخریب کردند .
طالبان در روز  دوم ٖآغاز عملیات شان با حمله بر وسایط نفت کش در مسیر بلخ جوزجان ،جریان ترافیک را در این شاهراه مختل کردند  ودر ولسوالی گوسفندی ولایت سرپل ٬عقده شکست در جنگ را با دزدی گوسفندان مردم جبران کردند.
شاهراه پروان بامیان نیز در جریان حمله طالبان بر پاسگاه های امنیتی در ولسوالی شینواری دره غوربند مسدود شد.
آنچه گفته شد شمه یی از جنایت هایی است که طالبان در جریان عملیات الفتح مرتکب آن شدند  این نشان می دهد که طالبان از اخلاق و ارزش های انسانی چیزی نمی دانند. تحلیل سیاسی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا