سیاست

وزرای امور خارجه افغانستان و قطر به همکاری های گسترده میان دو کشور تاکید کردند

 کابل باختر 9 جوزا
صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه ،  با خالد بن محمد العطیه وزیر امور خارجه دولت قطر، در حاشیه چهل و دومین نشست شورای وزرای امور خارجه سازمان همکاری های اسلامی در شهر کویت، ملاقات به عمل آورد.
به اساس معلومات ریاست روابط عامه وزارت امورخارجه به آژانس باختر، در ابتداء، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان از همکاری های ارزنده دولت قطر با افغانستان ابراز امتنان نموده، در مورد دست آوردهای اخیر و برنامه های آینده حکومت جمهوری اسلامی افغانستان در بخش های سیاست خارجی، انکشاف اقتصادی و تلاش ها در جهت صلح و آشتی به وزیر امور خارجه قطر معلومات ارائه کرد. وی، اظهار امیدواری نمود که با تأمین امنیت سرتاسری و تحکیم صلح و ثبات در افغانستان به همکاری شرکای بین المللی به شمول دولت قطر، تجار و سرمایه گذاران قطری قادر خواهند بود که در افغانستان، به عنوان مرکز فرصت های آینده اقتصادی، سرمایه گذاری نمایند.
سپس، وزیر امور خارجه دولت قطر، گفت: "افغانستان در قلب هر قطری قرار داشته، و هرگاه نام افغانستان در قطر به زبان می آید، منزلت و جایگاه بلند این کشور نزد دولت قطر را به همراه دارد. ما خواهان امنیت سرتاسری و صلح و ثبات در افغانستان بوده و از هیچ گونه همکاری  لازم در این زمینه و در ساحات دیگر دریغ نخواهیم کرد."
در اخیر، دو طرف روی فرصت ها برای همکاری های گسترده تر میان دو کشور بحث و تبادل نظر نمودند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا