سیاست

قانونپوه سرور دانش معاون رئیس جمهور: روند توزیع تذکره برقی به زودی آغاز می گردد

کابل باختر 31 اسد
قانونپوه سرور دانش معاون رئیس جمهور در جلسه امضای تفاهمنامه همکاری بین وزارت معارف و دیگر ادارات دولتی برگزار شد ، از آغاز کار روند توزیع تذکره برقی در آینده نزیک خبر داد.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، معاون رئیس جمهور گفت که آمادگی های لازم برای توزیع تذکره برقی اتخاذ گردیده و تا کمتر از یک ماه دیگر روند توزیع تذکره الکترونیکی آغاز می گردد.
به گفته معاون رئیس جمهور، اگرچه توقع مردم افغانستان از حکومت در تمامی زمینه ها از جمله مسئله توزیع تذکره برقی بسیار است، اما گام های بلندی در این زمینه برداشته شده است. وی گفت اداره ثبت احوال نفوس که قبلا در چوکات وزارت داخله فعالیت می کرد از بدنه آن وزارت جدا شده و به صورت یک اداره مستقل به فعالیت آغاز کرده است.
معاون رئیس جمهور گفت یکی از موارد دیگر درج نام قومیت در تذکره برقی است که تقاضاهایی از طرف شماری از شهروندان کشور در این زمینه مطرح شده است و این موضوع به منظور اتخاذ یک تصمیم قانونی و منطقی، از سوی ریاست جمهوری به ستره محکمه ارجاع شده است تا نظر نهایی خویش را در باره تفسیر ماده 4 قانون اساسی ارایه کند.
به گفته ای دانش، با نهایی شدن موضوع درج قومیت در تذکره الکترونیکی، روند توزیع تذکره نیز تا کمتر از یک ماه دیگر آغاز خواهد شد.
معاون رئیس جمهور همچنین گفت که براساس گزارش اداره مرکزی احصائیه، پنج مرکز توزیع تذکره با تمامی امکانات مورد نیاز در شهر کابل ایجاد شده است.# نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا