سیاست

یک سرباز ویژه، فرمانده نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان می‌شود

دویچه وله – باختر 4جوزا
مقام‌های ایالات متحده امریکا گفته اند که یک سرباز عملیات‌های ویژه این کشور به عنوان فرمانده آینده نیروهای امریکایی و ائتلاف در افغانستان تعیین می‌شود. تا هنوز وزارت دفاع رسماَ نامزدی او به این سمت را اعلام نکرده است
دگر جنرال سکات میلر که قرار است برای فرماندهی نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان نامزد شود، جانشین جان نیکلسون می‌شود که از مارچ ۲۰۱۶ به این سو رهبری نیروهای بین‌المللی در افغانستان را به عهده دارد.
مقرری میلر به این سمت باید به تایید مجلس سنای ایالات متحده امریکا برسد. او فعلاَ فرماندهی بخش عملیات‌های مشترک مخفی اردوی ایالات متحده امریکا را به عهده دارد که برخی از حساس‌ترین عملیات‌های اردو را در اطراف جهان انجام می‌دهد.
سکات میلر ۵۷ ساله قبلاَ در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ به عنوان رئیس واحد عملیات‌های ویژه در افغانستان کار کرده و ماموریت‌های جنگی در عراق و سومالیا نیز داشته است.
ابتدا روزنامه وال استریت ژورنال در مورد نامزدی میلر به این سمت گزارش داده است. مقام‌های امریکایی نیز به شرط فاش نشدن نام شان این تصمیم را تایید کرده اند. یک مقام امریکایی گفت که انتظار می‌رود نامزدی میلر برای این منصب به زودی اعلان شود.
میلر که با مقرری به این سمت به یک جنرال چهار ستاره ترفیع می‌کند، زمانی این وظیفه را به عهده خواهد گرفت که نیروهای امنیتی افغانستان در تقلای جلوگیری از پیشروی گروه طالبان و داعش اند.خلیل

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا