اقتصاد

کنفرانس تدوین پالسی ملی تجارتی افغانستان در هرات به كار آغاز كرد

دفتر مطبوعاتي ولايت هرات به آژانس باختر خبر داد،

برای نخستین بار کنفرانس تدوین " پالسی ملی تجارتی افغانستان" در ولایت هرات دایر گردید. قرار است که در جریان این کنفرانس، نظریات متخصصان، سرمایه گذاران  و تاجران ملی در مورد این طرح جمع آوری شود.

در این کنفرانس که صبح  امروز در اطاق تجارت و صنایع  ولایت هرات دایر گردید نزدیک به پنجاه تن از مسولان شرکت های تجارتی به شمول زنان تجارت پیشه اشتراک  دارند.

اشتراک کننده گان در این کنفرانس به جهت ارایه نظریات بخاطر تدوین پالیسی ملی تجارتی افغانستان گردهم آمده اند. در جریان  روز نخست  تاجران روی مشکلات و موانع  تجار ملی در قسمت صادرات در داخل  و خارج  از مرزهای کشور بحث نمودند.

 اصیل الدین جامی معاون والی هرات با یاد آوری از موجودیت بستر مناسب رشد اقتصاد  و تجارت در ولایت  هرات، از  برگزاری  این  برنامه موثر  استقبال نمود. وی گفت:" با تدوین پالیسی تجارتی کشور،  تجارت بگونه کم سابقه توسعه وانکشاف خواهد یافت."

شرکت کننده گان این  کارگاه  مشورتی، ضمن ارایه  نظریات شان، خواهان توجه بیشتر مسوولان  در دستیابی به راهکاری مناسب جهت بسته بندی معیاری مطابق با استانداردهای  روز  و خلق اعتبار به تولیدات داخلی شدند.

در همین حال ریاست تجارت و صنایع هرات تدویر این  ورکشاپ را مرتبط  بر فرمان اخیر جلالتمآب رئیس جمهور جمهوری اسلامی افغانستان  که  وزارت  تجارت و صنایع مبنی بر مبنای آن مکلف بر طرح و تدوین پالیسی تجارت ملی افغانستان،  است دانست.

جابر انصار رئیس این اداره  در جریان این برنامه  گفت  که  قرار است  مشکلات و نظریات تجار  و سرمایه  گذاران هرات  به  وزارت  تجارت کشور ارائه  گردد. وی ابراز امیدواری نمود که بعد از تحلیل و ارزیابی از مجموع  این نظریات  در تدوین پالیسی ملی تجارت کشور استفاده  شود.

پیش از این، کارگاه  مشابه به منظور جمع آوری نظریات  تجار کشور در ولایات کابل و بلخ  نیز برگزار گردیده  بود و قرار است بعد از ولایت هرات این  کارگاه  در ننگرهار نیز راه  اندازی شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا