سیاست

ازروز جهانی ستندرتجلیل گردید

 

کابل باختر/ 23/ میزان

ازروز جهانی ستندرد امروز ازسوی اداره مستقل نورم استندرد درکابل تجلیل بعمل آمد .

 به گزارش آژانس باختر،درمحفلی که به همین مناسبت تدویر یافته بود ابتداء پیام حامدکرزی رییس جمهور اسلامی افغانستان توسط منشی عبدالمجید وزیر مشاور ریاست جمهوری قرائت شد که دربخش ازآن آمده امسال از روز جهانی ستندرد در حالی تجلیل بعمل میاوریم که بخش تولیدی ما ظرفیت رقابت با محصولات خارجی را به حد کافی دارا نبوده ، دسترسی متداوم به بازار های بهتر منطقه یی و جهانی برای محصولات ما میسر نیست و حتی مستهلکین داخلی هم از کیفیت و مصونیت محصولات و خدمات افغانی اطمینان ندارند .

 پس بر تمامی فعالان عرصه ستندرد سازی اعم از ادارات حکومتی ، سکتور خصوصی ، مراجع علمی و اکادمیک و نهادهای تخصصی لازم است تا دست به دست هم داده و درهمکاری نزدیک با اداره ملی ستندرد در تدوین و تطبیق ستندرد ها رسالت شان را ادانمایند.

متعاقباً پوپل زی پوپل رییس عمومی اداره مستقل ملی ستندرد پیرامون موضوع صحبت نموده بیان داشت روز جهانی ستندرد در سال 2012 تحت شعار ضایعات کمتر ، نتایج بهتر ستندرد ها موثریت را افزایش میدهند تجلیل میگردد.

اودرمورد دستاورد ها و برنامه هاي اداره مستقل ملی ستندرد به تفصیل معلومات ارایه نموده از جمله به ایجاد شورای عالی ستندرد ، تصویب 150 ستندرد ملی ، تصویب سه کود ساختمانی ملی ، آغاز کار اعمار تعمیرات اداری و کامپلکس لابراتواری در مرکز ، تثبیت صد ها نورم مصرفی ، توسعه روابط با سازمان های منطقوی و بین المللی ستندرد ، تدارک لابراتوار ها در ساحات مختلفه  و راه اندازی برنامه های آموزشی و کنفرانس ها یاد کرد.

همچنان در این محفل انجنیر متصل کومکی معین وزارت تجارت و صنایع در مورد نقش ستندرد در تجارت ، پوهنیار دوکتور مجیب الرحمن خطیر معاون تخنیکی اداره مستقل نورم و ستندرد درمورد زیر بنای کیفیت و محمد قربان حقجو رییس هیئت عامل اتاق تجارت و صنایع در سهمگیری سکتور خصوصی در استندرد سازی به تفصیل صحبت نمودند.

 درختم محفل سپاس نامه هایی که به همین مناسبت تهیه شده بود توسط پوپلزی پوپل رییس اداره مستقل نورم و ستندرد ، پوهنمل نبی فراهی معین وزارت اطلاعات و فرهنگ و منشی عبدالمجید وزیر مشاور به کارمندان آن اداره توزیع شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا