اقتصاد

احمد ضیا مسعود: نیاز است به مشکلات سرمایه گذاران توجه شود

کابل باختر 27 اسد
نشست مقدماتی به خاطر رسیدگی به مشکلات بخش خصوصی و ایجاد کمیتۀ توسعۀ بخش خصوصی به ریاست احمدضیا معسود نمایندۀ فوق العادۀ رییس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب با اشتراک نمایندگان وزارتخانه‌های مالیه، اقتصاد، تجارت و صنایع، اتاق‌های تجارت و اداره امور برگزار شد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی نماینده فوق العاده رییس جمهور به آژانس باختر،  نماینده‌ی فوق العاده‌ی رییس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب، در اغاز این جلسه بیان داشت که با توجه به نگرانی‌های موجود در عرصه سرمایه گذاری و نیاز مبرم به تقویت آن، ضرورت است تا سهولیت‌های بیشتر برای سرمایه گذاران در کشور فراهم ساخته شود.
خانجان الکوزی معاون اتاق‌های تجارت و صنایع کشور با ستایش از ایجاد کمیته توسعۀ بخش خصوصی بیان داشت  که در دو سال گذشته نزدیک به دو هزار سرمایه گذار بنابر دلایلی مختلف، سرمایه‌های شان را از کشور بیرون کرده اند.
الکوزی نبود امنیت، ناهمگونی قوانین با شرایط کشور، دشواری ها در تطبیق قوانین و فیصله‌های حکومت، عدم هماهنگی میان ادارات دولتی و اخاذی‌های غیرقانونی را از جمله چالش‌های عمده فراراه سرمایه گذاری عنوان کرده بیان داشت که ایجاد کمیته توسعه بخش خصوصی توسط دفتر نماینده‌ی فوق العاده‌ی رییس جمهور می‌تواند با هماهنگی میان کمیته‌های اقتصادی کابینه، شورای عالی اقتصادی، کمیسیون ملی تدارکات و دیگر ادارات ذیربط برای بهبود زمینه عرضه خدمات را برای سرمایه گذاران فراهم می‌کند.
اسماعیل رحیمی معین مسلکی وزارت اقتصاد ضمن پذیرفتن مشکلات در هماهنگی میان ادارات دولتی با بخش خصوصی، پیشنهاد نمود تا این کمیته هرچی عاجل ایجاد و طرزالعمل کاری آن در حضور وزرای هر بخش تصویب گردد.
همچنان نمایندۀ وزارت تجارت و صنایع در این نشست بیان داشت که در تطبیق قوانین و فیصله‌ها در ادارات دولتی مشکل وجود داشته و نیاز است تا به مشکلات سرمایه‌گذاران بطور جدی و عاجل برخورد شود. او بیان داشت که در حال حاضر فصل صادرات میوه است اما با توجه به چالش‌های ساختاری و حقوقی، تجار با مشکلات جدی مواجه اند.
در این جلسه نمایندۀ فوق العادۀ رییس جمهور با استماع نظریات اعضای نشست فیصله نمود که برای ایجاد کمیتۀ  توسعۀ بخش خصوصی، طرز العمل کاری را با مساعی نهادهای ذیربط آماده و برای ایجاد این کمیته اقدامات الزامی صورت گیرد.
کمیتۀ توسعۀ بخش خصوصی جهت هماهنگی و رسیدگی عاجل به مشکلات سرمایه گذاری در کشور با اشتراک دایمی مسوولان ارشد وزارت‌خانه‌های مالیه، اقتصاد، تجارت و صنایع، فواید عامه، ارگان‌های محلی، وزارت امور داخله، اتاق‌های تجارت و صنایع به ریاست احمدضیا مسعود نماینده‌ی فوق العاده‌ی رییس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب ایجاد خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا