اقتصاد

زمینه پرورش نهال های میوه و زینتی دربغلان فراهم شد

پلخمری / باختر/ 16/ جدی
بیش از ده جریب زمین دربغلان آماده پرورش نهال های میوه وزینتی شد.
سمیع الله طاهری سرپرست آمریت طبیعی ریاست زراعت بغلان درمصاحبه یی با خبرنگارآژانس باختر گفت که ریاست زراعت آبیاری و مالداری بغلان به خاطر سرسبزی محیط زیست گسترش باغ های میوه همه ساله تلاش کرده است تا قوریه نهال های میوه و زینتی را درساحات از آن ولایت ایجاد کند و نهال های آماده شده را برای شهروندان ، ادارات دولتی بغلان و ولایت های همجوار توزیع نماید.
   سمیع الله طاهری میگوید که درسال روان پرورش نهال ها را به دو گونه درآن ولایت زیردست دارد که یکی به شکل قوریه و دیگری به شکل خریطه پلاستیکی ، هسته درختان مثمر وغیر مثمر را کشت کند.
   او گفت که آمریت منابع طبیعی ریاست زراعت بغلان ده هزار خریطه پلاستیکی مملو از خاک ، ریگ و بقایای حیوانی یا کودحیوانی را درباغ اختر بغلان صنعتی تهیه کرده است و درنظر دارد که درداخل خریطه های پلاستیکی هسته درختان ناجو ، مورپان قلمه های گل مرسل و سایر بته های زینتی را غرس نماید تا درسال های آینده برای همشهریان بغلان وسایر ولایات همجوار توزیع کند.
او گفت که ریاست زراعت ، آبیاری و مالداری بغلان همه ساله به خاطر سرسبزی محیط زیست جلوگیری از آلودگی هوا و ایجاد باغ های میوه درآن ولایت تلاش میکند.ختم/ قایم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا