جهان

اعتراض هند به پاکستان به دلیل بد رفتاری با دیپلمات ها

دهلی جدید -ایرنا- 3 جدی – باختر
حکومت  هند اعلام کرد که دیپلمات ها و سایر کارمندان سفارت این کشوردر پاکستان  همچنان از سوی حکومت  اسلام آباد مورد آزار و اذیت قرار می گیرند.
روزنامه 'تایمز اف ایندیا'،  به نقل از مقامات هندی نوشت که  دو دیپلمات این کشور در هفته گذشته توسط مقامات پاکستانی مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند.
این درحالی است که دهلی جدید  در ماه جاری یک دیپلمات پاکستانی را به دلیل انجام اقدامات غیر اخلاقی بازداشت کرد.
پس از این اقدام، اسلام آباد ضمن اعتراض به بازداشت دیپلمات خود اعلام کرد که واکنش متقابلی از خود نشان خواهد داد.
مقامات هندی افزودند: دهلی جدید  به نحوه بازرسی موتر  دیپلمات های هندی و برخورد بد مقامات پاکستانی با آنها اعتراض کرده است.
حکومت  هند ضمن اعلام اینکه اینگونه اقدامات خلاف کنوانسیون سال 1961 ویانا  در خصوص روابط دیپلماتیک است خواهان بررسی این موضوع و انجام تحقیقات کامل از سوی پاکستان و اعلام نتایج آن شد.
در یک مورد جداگانه، دهلی جدید  به استفاده گروه 'حرکت المجاهدین' از خاک پاکستان برای انجام حملات علیه هند، به وزارت خارجه پاکستان اعتراض کرده است.
هند در اعتراض خود خواهان پیروی اسلام آباد از تعهدات بین المللی و پایبندی به توافقات دوجانبه با هند مبنی بر مخالفت با استفاده از خاک این کشور برای انجام حملات تروریستی علیه هند شده است.
این درحالی است که در سال گذشته نیز هند و پاکستان یکدیگر را به بد رفتاری با دیپلمات های دو کشور متهم کرده بودند.
به گفته مقامات هندی، سال گذشته یک دسته هشت نفره از مقامات پاکستانی به یک ساختمان مسکونی متعلق به سفارت هند حمله کرده و برق و آب این ساختمان را قطع کردند.حکومت  هند همچنین اعلام کرده است که موتر حا مل  سفیر هند در اسلام آباد توسط پولیس متوقف شده و به وی اجازه حضور در یک برنامه داده نشده است.آشنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا