امنیت

اعمال طالبان محکوم گردید

به غل وزنجیر کشیدن اطفال معصوم توسط روحانیون یک مدرسه در شهر کراچی به شدت تقبیح گردید

به گزارش آژانس  اطلاعاتی باختر، بیش ازپنجاه طلبه از مدرسه‌ای مذهبی در شهر بندری کراچی آزاد شده‌اند. این طلبه‌ها به زنجیر کشیده شده  وشلاق زده شده بودند.

طلبه‌های این مدرسه که برخی از آنها فقط ۱۲ سال دارند، ضرب و شتم می‌شدند، به آنها غذا داده نمی‌شد و در مکانی نگه داشته می‌شدند که پلیس می‌گوید شرایطی مشابه یک اتاق شکنجه دارد.

این مکان "زندان‌مدرسه" نام داشت و والدین تعدادی از کودکان، برای آن که فرزندشان در این مدرسه حضور یابند، پول هم پرداخت کرده بودند، اما اکثر آنان از ایالت خیبر پشتونخواه  به زور و نیرنگ به مدرسه اورده شده بودند تا از ایشان برای  حملات انتحاری درافغانتستان استفاده شود

مقامات نیروی پلیس پاکستان گفته‌اند که  دو نفر که به اداره این مدرسه مذهبی کمک می‌کردند، بازداشت شده‌اند، ولی رئیس مدرسه فرار کرده است.

طلبه‌هایی که از این مدرسه مذهبی آزاد شده‌اند، شرایط بی‌ رحمانه آن را شرح داده‌اند و برخی از آنها در حالی که هنوز زنجیرهای شان را به همراه داشته اند، با رسانه‌های خبری گفت‌وگو کرده‌اند.

یکی از آنها گفت که دوصد ضربه شلاق خورده است. یکی دیگر از کودکان گفت که به آنها گفته شده بود که به "جهاد"  به افغانستان فرستاده خواهند شد و اگر سعی کنند که فرار کنند، دوصد ضربه شلاق خواهند خورد و برای ابد در ایجا دفن خواهد شد

محی‌الدین، یکی از این طلبه‌ها، به خبرگزاری رویترز گفت: "یک ماه گذشته را در زیرزمین نگه داشته شدم و در زنجیر بودم. در این مدت، آنها به سختی شکنجه‌ام می‌کردند."

یکی دیگر از پسرها گفت که اعضای طالبان به این مدرسه آمده به آنها گفته‌اند که "برای مبارزه  و جهادآماده شوند در غیر آن در همین زندان دفن خواهند شد."

برخی از طلبه‌های این مدرسه در حالی که هنوز زنجیرهایشان را به همراه داشتند، در جمع نمایندگان رسانه‌های خبری حاضر شده‌اند

طلبه‌های این مدرسه، پس از یورش نیروهای پلیس در روز دوشنبه، ۱۲ دسامبر، آزاد شدند.

گفته شده است که به نیروهای پلیس گزارش شده بود رئیس این مدرسه مذهبی، طلبه‌ها را به زنجیر کشیده است و آنها را مورد ضرب و شتم و شکنجه قرار می‌دهد.

طلبه‌هایی که از این مدرسه نجات داده شده‌اند بین ۱۲ تا ۵ سال دارند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یکی از مقامات پلیس کراچی گزارش داده است که دست‌کم ۱۸ نفر از افرادی که از این مدرسه آزاد شده‌اند، ۲۰ سال یا کمتر ازآن داشته‌اند.

در گذشته نیز روحانویون  مدارس پاکستان طلبه ها را بعد از شستوشوی مغزی به افغانستان به منظور حملات انتحاری می فرستادند که ده ها تن آنان دستگیر و اعتراف کردند که به زور به افغانستان فرستاده شده  اند که مورد عفو جمهوری اسلامی افغانستان قرارگرفته و به تعلیمات عادی خویش برگشتند

نهادهای حقوق بشر و احزاب سیاسی اعمال وحشیانه روحانیون این مدرسه را به شدت محکوم کرده و خواهان به محاکمه کشاندن تمام عاملان این عمل ضد بشری شده اند. ایشان از نهاد های حقوقی  و امنیتی خواسته اند تا تمام مدارس را بررسی و اطفال را از بند حامیان طالبان نجات دهند

برآورد می‌شود که هزاران مدرسه مذهبی در پاکستان، بیش از دو میلیون طلبه را تحت آموزش دارند.

رهایی طلبه ها از زندان مدرسه نشان میدهید که حلقات معلوم الحال  افراد بیگناه و معصوم را به حیله و نیرنگ  آماده حملات انتحاری جبری می نمایند و این ادعا را ثابت میسازد که  مرکز انتحاریها  در آن سوی مرز قرار دارد و باید جامعه جهانی در قلع و قمع آن اقدام فوری نماید و در غیر آن بهای گزافی خواهند پرداخت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا