جهان

داعش رسمأ در فهرست گروه های ممنوعه در پاکستان قرار گرفت

اسلام آباد / ایرنا /باختر/30 قوس
وزارت داخله پاکستان با انتشار فهرستی از 61 گروه شامل یک تعداد گروه های تروریستی، شبه نظامی، افراط گرا و فرقه گرا از جمله گروه تروریستی داعش، اعلام کرده است که فعالیت این گروه ها در این کشور ممنوع شده است.
نام گروه تروریستی داعش نیز در این فهرست گنجانده شده اما این فهرست بطور مشخص به معنای تایید رسمی حضور و فعالیت داعش در پاکستان نیست.
نام گروه های تروریستی کاملاً شناخته شده در پاکستان نظیر 'طالبان' و 'لشگر جهنگوی' در این فهرست به چشم می خورد و بسیاری از گروه هایی که نام آن در فهرست اعلام شده از سوی وزارت داخله پاکستان گنجانده شده، در این کشور چندان شناخته شده نیستند اما به هرحال نام آنان جزو گروه هایی آمده که حق فعالیت در این کشور را ندارند.
حدود دو ماه پیش مقام های پولیس ایالت سند پاکستان به صراحت اعلام کردند که گروه تروریستی داعش عملا در پاکستان فعالیت دارد و در ارتباط نزدیک با گروه تروریستی و ضدشیعه لشگر جهنگوی است.
در ماه های گذشته دیوارنویسی ها، پوسترها و جزوه های تبلیغاتی داعش در شهرهای مخلتف پاکستان از طریق رسانه های مختلف این کشور گزارش شد اما مقامات دولتی این کشور همچنان اصرار و تاکید دارند که تا کنون رد پایی از داعش در پاکستان دیده نشده و دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی پاکستان به شدت هرگونه تحرک عوامل مشکوک در این کشور را به دقت زیر نظر دارند.
ارتش پاکستان هم بارها تاکید کرده است که حتی اجازه ورود سایه داعش را هم به این کشور نخواهند داد.
ماه ثور سال جاری حمله تروریستی مرگبار به یک عراده موتر سرویس حامل شیعیان در شهر کراچی انجام شد که به مرگ 45 نفر از شیعیان منجر شد. گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را برعهده گرفت اما منابع رسمی پاکستان همچنان حضور داعش در این کشور را انکار می کنند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا