سیاست

پیرامون توسعه مناسبات و همکاری ها میان سریلانکا و افغانستان بحث شد

کابل باختر 30 جدی
ضرار احمد عثمانی وزیر امور خارجه امروز با پراساد کریاواسم سفیر غیر مقیم جمهوری سوسیالیستی دیموکراتیک سریلانکا در کابل دیدار نمود.
به اساس معلومات دفتر سخنگوی وزارت امور خارجه به آژانس باختر، در این دیدارکریاواسم اخذ رأی اعتماد و احراز سمت وزارت امور خارجه را به ضرار احمد عثمانی تبریک گفته وهر دو جانب در رابطه به گسترش روابط میان دو کشور در عرصه های معارف، صحت، انکشاف منابع بشری، تجارت و جلب سرمایه گذاری در هر دو کشور و موضوعات ذیعلاقة دیگر صحبت و تبادل نظر نمودند.
عثمانی ضمن تقدیر از همکاری سریلانکا در رابطه به گشایش سفارت افغانستان در کولمبو گفت:"دو کشور عضویت سازمان سارک را داشته و روابط نزدیک باهم دارند.در افغانستان زمینه های زیادی برای تجارت موجود است که باید انکشاف داده شود." ایشان همچنان ضمن قدردانی از دعوت رئیس جمهوری سریلانکا از رئیس جمهوری افغانستان جهت سفر به آن کشور، افزود:  "ما امیدوار هستیم تا وزیر امور خارجه سریلانکانیز به کابل سفر نماید و سفارت سریلانکا هم قبل از سفر رییس جمهور افغانستان به آن کشور، در کابل افتتاح گردد."
کریاواسم ضمن قدردانی از گشایش سفارت افغانستان در کولمبو گفت: "ما امیدوار هستیم تا در آیندة نزدیک شاهد بازگشایی سفارت سریلانکا در کابل باشیم. سریلانکا نیز بیش از بیست سال جنگ های داخلی را تجربه کرده است و ما حاضر هستیم تا در بازسازی و تأمین صلح و ثبات در افغانستان همکاری نموده و تجربه های خویش را شریک سازیم.
وی افزود، ما تجربه خوبی برای مبارزه علیه پدیده تروریزم و جنگ های داخلی داریم و آمادگی داریم تا برای افسران نظامی افغانستان آموزش بدهیم."

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا