سیاست

سروردانش: کشور های منطقه به عدم احیای امارت طالبانی اجماع نظر دارند

کابل/6سنبله/باختر
سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری  امروزدردیدار با سفیر روسیه مقیم کابل روی تقویت همکاری های متقابل بین هردو کشور، توسعه همکاری های منطقه یی و ثبات سیاسی در منطقه به  بحث پرداخت.
دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر خبر داد، سرور دانش معاون دوم رییس جمهور با تأکید بر این که روابط متقابل بین هردو کشور افغانستان و روسیه از اهمیت خاص برخور دار است  گفت : ثبات و امنیت پایدار در منطقه ونیز توسعه همکاری های منطقه یی از اولویت های اساسی حکومت افغانستان است و این دو اولویت جز منافع مشترک کشورهای  منطقه به خصوص افغانستان و روسیه است.
وی تصریح کرد که صلح با گروه طالبان درچارچوب منافع ملی افغانستان و منافع مشترک کشورهای منطقه قابل تعریف است و این روند در صورتی مفید است که به ثبات سیاسی و گسترش همکاری های منطقه یی منجر شود.
به گفتۀ دانش، حکومت افغانستان در سه ماه گذشته با کشورهای های منطقه تماس داشته است و خوشبختانه کشورهای منطقه به عدم احیای امارت طالبان اجماع نظر دارند.
او تأکید کرد که با ظهور مجددت امارت طالبانی باردیگر، جنگ و خشونت، تروریزم و قاچاق مواد مخدر در افغانستان و منطقه شدت خواهد یافت.
وی به نقش مؤثر روسیه در امر توسعه همکاری های منطقه یی و ثبات پایدار سیاسی در منطقه و نیز نقش آن کشور در پروسه صلح افغانستان تأکید کرد.
دراین دیدار، دمیتری ژیرنوف سفیر روسیه در کابل، به گسترش همکاری های متقابل بین روسیه و افغانستان در زمینه های مختلف به خصوص در عرصه سیاسی و فرهنگی تأکید کرد.
وی از تصمیم دولت روسیه به فعالیت مجدد خانه علم و فرهنگ روسیه در کابل خبر داد و گفت که فعالیت مجدد این نهاد می تواند در زمینه گسترش همکاری های فرهنگی، بورسیه های تحصیلی و دیگر مشترکات تاریخی بین دو کشور مفید باشد.
معاون دوم رییس جمهور نیز با اشاره به اینکه دولت و مردم روسیه از تاریخ و فرهنگ غنی برخوردار است از تصمیم دولت آن کشور برای فعالیت مجدد خانه علم و فرهنگ استقبال کرد وگفت حکومت افغانستان از هرگونه اقدام مبنی برهمکاری های متقابل فرهنگی بین دو کشور حمایت می کند.#/مجیب مرزایی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا