سیاست

رئیس جمهورغنی با صدراعظم نیپال دیدار کرد

کابل 31سنبله باختر
محمداشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان، دیروز در اقامتگاه اش در شهر نیویارک با شیربهادر دیوبا صدراعظم نیپال دیدار کرد.
به اساس معلومات دفتر سخنگوی رئیس جمهور آژانس باختر، دراین دیدار دوجانب پیرامون همکاریهای منطقوی، روابط دوجانبه، همچنان مناسبات اقتصادی و تجارتی میان افغانستان و نیپال بحث و تبادل نظر کردند.
صدراعظم نیپال گفت که حکومت نیپال برای تأمین صلح و ثبات در افغانستان متعهد است، زیرا نیپال در گذشته همانند افغانستان با جنگ و مشکلات دچار بود و از این جهت مشکلات مردم افغانستان را نسبت به دیگران به خوبی در می کند.
وی همکاری اقتصادی، ترانزیتی و داد و ستد تجارتی میان کشورهای منطقه را جهت تأمین امنیت، ثبات منطقه و رفاه مردم، همچنان برای داشتن یک آینده روشن موثر و ارزنده خواند.
دراین  دیدار، رئیس جمهورغنی گفت که صلح، خواست اساسی حکومت و مردم افغانستان است، ثبات افغانستان برای ثبات، رفاه و رشد اقتصادی منطقه مفید و تأثیرگذار می باشد.
رئیس جمهورغنی با اشاره به موقعیت استراتیژیک افغانستان گفت، افغانستان به مثابۀ چهارراه منطقه فرصت های خوبی را در زمینۀ تجارت، ترانزیت و رشد اقتصادی دارد و ما میخواهیم که از فرصت های موجود برای رفاه و سعادت مردم خود استفاده نماییم.شوخک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا