سیاست

معاون سخنگوی ریاست جمهوری : سی وهفت زندانی پس از تکمیل مراحل اداری از قید آزاد خواهد شد

کابل 8 دلو/ باختر
معاون سخنگوی ریاست جمهوری میگوید، تصمیم رهایی  37 تن  از زندانیان  گرفته شده که پس از تکمیل  مراحل اداری از قید آزاد خواهد شد.
عبدالشکور دادرس عضو رسیده گی  به دوسیه های زندانیان بگرام  به رسانه گفته است قبل از این هم ما گفته بودیم که دوسیه های 88 زندانی که در مطبوعات خطرناک عنوان شده است امنیت ملی هم در این مورد تحقیق کرد اما در مورد 45 تن از آنان حتی ارگان های کشفی هم چیزی پیدا نکرده اند.
یک یا دو روز پیش ما توانستیم که سرنوشت دوسیه های 37 زندانی را معلوم کنیم و این دوسیه ها به خاطر طی مراحل به دیگر ارگان ها فرستاده شده که امکان دارد پس از طی مراحل اداری ما فیصله خود را تطبیق کنیم.
دادرس افزود که بررسی دوسیه های زندانیان باقی مانده نیز ادامه دارد. هیات بررسی دوسیه های زندانیان از سوی رئیس جمهور ا تعیین شده است، اما مقام های امریکایی گفته اند که این زندانیان نباید به دستور یک هیئت حکومتی آزاد شوند، بلکه دوسیه های شان در نهادهای قضایی مورد بررسی قرار بگیرند.
عادله راز معاون سخنگوی ریاست جمهوری درگفتگوی با خبرنگار آژانس باختر گفت: کمیته رسیده گی به دوسیه های زندانیان بگرام  تصمیم رهایی سی هفت تن از زندانیان را گرفته است که پس از تکمیل و بررسی اسنادهای شان وطی مراحل  اداری  از قید آزاد خواهند شد.
وی علاوه نمود که این کمیته صلاحیت دارد تا دوسیه های متباقی زندانیان را بررسی نماید و درمورد آنان تصمیم بگیرند .
در همین حال یک مقام امریکایی  در نشستی با خبرنگاران د رقوماندانی آیساف  در کابل  فهرستی  از نام ،محل و زمان گرفتاری  سی وهفت  تن از مجموع  هشتادو هست  زندانی  بگرام که عضو طالبان  و شبکه  حقانی  وخطرناک خوانده  شده اند ، ارایه نموده است .
دراین فهرست  امده است که هفده تن از این افراد  به اتهام  ارتباط با ساخت وجاسازی  مواد انفجاری وحمله بر نیروها ی امنیتی اففان و افراد ملکی  متهم میباشند .
کمیتهء رسیده گی به دوسیه های زندانیان بگرام در آغاز سال جاری شمسی پس از سپردن مسوولیت این زندان به حکومت افغانستان  ،ایجاد شده است .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا