امنیت

سخنگوی مبارزه با مواد مخدرمی گوید که به خاطر جلب همکاری های منطقه یی در مبارزه علیه مواد مخدر طرح استراتیژی منطقه یی را ریخته است

کابل باختر 24 سرطان
پیش از این وزارت مبارزه با مواد مخدر گفته بود که همکاری های کشور های منطقه در مبارزه علیه مواد مخدر ناچیز است .
احمد دانشیار سخنگوی وزارت مبارزه علیه مواد مخدر که در این باره به خبر نگار آژانس باختر صحبت میکرد گفت که نماینده‌گان “۱۳” کشور، شامل کشورهای منطقه، ایالات متحده امریکا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد در میان گذاشته شد.
او گفت که طرح تازه استراتیژی منطقه‌یی مبارزه علیه مواد مخدر شامل مبارزه علیه قاچاق، اجرای برنامه‌های معیشت بدیل، تداوی معتادین و برنامه‌های تحقیقی در بخش مواد مخدر میباشد.
اومیگوید  اهمیت استراتیژی جدید در این است که دولت افغانستان نمیخواهد این استراتژی تنها روی کاغذ باقی بماند، بلکه باید تطبیق شود و در کنار آن ما باید بخش‌ها را مشخص بسازیم و یک چارچوب مسئولیت پذیری را به وجود بیاوریم.
او گفت که  در نشست ویانا ملل متحد، اتحادیه اروپا، پولیس انترپول و نماینده وزارت دفاع امریکا هم حضور داشتن این طرح معرفی شد بیشتر روی اعتماد سازی و اقدامات عملی مبارزه علیه مواد مخدر تأکید گردید.
او تاکید کرد که کشور های همسایه در ویانا تعهد کردند که تجربه شان در تامین معیشت بدیل با افغانستان شریم می سازند و زمینه فروش محصولات زراعتی افغانستان را در این کشور ها فراهم خواهند کرد .
او با تاکید گفت که سطح همکاری کشورهای منطقه در مبارزه علیه مواد مخدر خیلی نا چیز است، از همین رو نیاز آن وجود دارد تا در کنار تلاش‌های داخلی، یک استراتیژی منطقه‌ای نیز به وجود آید.نیلوفر دانش

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا