جامعه

افزایش محاکم صحرائی دربرابر زنان افغانستان

کابل باختر/ 6/ قوس
درحالیکه کمپاین شانزده روزه محو خشونت علیه زنان اعلام شده است مگر یافته شماری از نهادهای حمایت از زنان نشان میدهد که دراین اواخر محاکم صحرایی دربرابر زنان افغانستان افزایش یافته است.
به گزارش آژانس باختر: نهاد شبکه زنان افغان ادعا دارد که محاکم صحرایی دربرابر زنان افغانستان افزایش یافته است .
به اساس گفته های این نهاد، خشونت های خانواده گی و عدم دسترسی زنان به معارف ، پائین بودن سطح مشارکت سیاسی زنان از دیگر چالش های است که نباید نادیده گرفته شوند از سوی دیگر افزایش آمار طلاق نیز یکی از نتایج خشونت ها علیه زنان برشمرده میشود.
آمار بدست آمده حکومت افغانستان نشان میدهدکه امسال یکهزار و هفتصد و بیست و شش مورد خشونت علیه زنان ثبت گردیده که کاهش اندک را نسبت به سال پار نشان میدهد.
این شبکه زنان از برخی اقدامات یاد میکند که میتواند برای بهبود زندگی زنان موثر باشد دراین میان اقدام وزارت امور زنان بنابر ایجاد کمیته حل منازعات است که میتواند طرق مسالمت آمیز خشونت های خانوادگی را جستجو کند.
وزارت اطلاعات وفرهنگ نیز میگویدکه برای ریشه یابی و حل مشکلات زنان باید کمیته ها ایجاد شوداما شبکه زنان افغان با آغاز کمپاین شانزده روزه محو خشونت علیه زنان ، آگاهی دهی را در اولویت های این کمپاین قرارداده تا گره از مشکلات باز شود اما با این هم در بیش از یک و نیم دهه اخیر زنان افغانستان به پیشرفت های زیادی دست یافته اند. ختم/ فریبا احسان زاده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا