اخبارامنیتجهان

خلیلزاد برای تشدید فشار بر طالبان توظیف شده است

واشنگتن/دویچه وله/۲۰ اسد/باختر

وزارت خارجه امریکا اعلام کرده است که زلمی خلیلزاد فرستاده ویژه آن کشور به قطر رفت. وزارت خارجه امریکا گفته است که خیلزاد بر طالبان فشار خواهد آورد تا حملات شان را متوقف کنند و به مذاکرات خود ادامه دهند.

  وزارت امور خارجه امریکا روز سه شنبه با نشر اعلامیه یی خبر داده است که زلمی خلیلزاد، فرستاده ویژه ایالات متحده امریکا برای صلح افغانستان برای شرکت در نشست« تروئیکای توسعه یافته» در مورد صلح افغانستان به قطر رفته است.

 وزارت امور خارجه امریکا خاطر نشان ساخته است که این سفر به موقفگیری مشترک بین المللی به وضعیت رو به وخامت افغانستان کمک خواهد کرد.

بربنیاد این اعلامیه نمایندگان کشور های جهان، منطقه و نیز نمایندگان سازمان های بین المللی در چندین نشست که از پیش برنامه ریزی شده اند، بر سر کاهش خشونت ها و آتش بس درافغانستان گفت وگو می کنند. همچنان برتجدید این تعهد که تشکیل یک حکومتِ با استفاده از زور را در این کشور نخواهند پذیرفت، تأکید خواهد شد.

 در بخشی از این اعلامیه آمده است که خلیلزاد بر طالبان فشار خواهد آورد تا حملات نظامی شان را متوقف کنند و برای حل مشکلات این کشور مذاکره کنند.

 وزارت امور خارجه امریکا در این اعلامیه از افزایش حملات طالبان و تلفات غیرنظامیان در جنگ میان دو طرف و نیز جنایت ادعا شده نقض حقوق بشری در این کشور ابراز نگرانی کرده است.

 در اعلامیه تصریح شده است که گفت وگو های صلح تنها راه پایان جنگ در افغانستان است و ایالات متحده امریکا به گفت وگو میان طرف های به ویژه اجماع منطقه یی و بین المللی برای تقویت روند صلح و توافق سیاسی ادامه خواهد داد.

این نشست همزمان با تشدید جنگ و پیشروی طالبان برای تصرف مراکز ولایت ها برگزار می شود.

 در این جنگ صدها غیر نظامی کشته و زخمی شده اند و هزاران خانواده حتی به پارک های پایتخت آواره شده اند.فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا