اخبارTOPتبصره و مرور بر مطبوعات

مروری به نشرات سایت‌های خبری داخلی و خارجی

کابل ۱۵ دلو باختر
شماری از سایت‌های خبری داخلی و خارجی در نشرات امروزشان در کنار تحولات جهان و منطقه به تحولات در افغانستان نیز پرداخته‌اند.
گزارشگر آژانس باختر، با مرور نشرات این سایت‌های خبری این گزارش را آماده کرده است.
سایت خبری صدای افغان (آوا) زیر عنوان «امارت اسلامی ادعای «سیگار» در باره حضور القاعده در افغانستان را رد کرد» نوشته کرده است: ذبیح الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی افغانستان در واکنش به گزارش سه ماه سیگار به رسانه‌ها گفته است که به هیچ گروهی اجازه فعالیت هراس افگنانه از خاک افغانستان داده نمی‌شود.
آقای مجاهد، افزوده «هیچ کسی مربوط القاعده در افغانستان وجود ندارد و نه امارت اسلامی افغانستان اجازه می‌دهد که خاک افغانستان علیه کدام جهت استفاده شود، در این مورد پروپاگند و شایعات که نشر می‌شود به نفع کسی نیست.»
سایت خبری اطلاعات روز تحت عنوان «امارت اسلامی خواستار توضیح بیشتر یوناما در مورد آجندا و ترکیب نشست آینده در دوحه شد.» نوشته است: وزارت امور خارجه‌ی امارت اسلامی می‌گوید که امیرخان متقی، سرپرست این وزارت در دیدار با رزا اوتنبایوا، رییس دفتر هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) خواستار توضیح بیشتر او در مورد آجندا و ترکیب نشست آینده در دوحه شده است.
وزارت امور خارجه‌ی امارت اسلامی نوشته است که خانم اوتنبایوا اطلاعاتی در مورد نشست دوحه ارائه کرده و خواستار اشتراک هیئت امارت اسلامی در این نشست شده است.
قراراست در روزهای ۱۸ و ۱۹ ماه جاری میلادی، دومین نشست نماینده‌گان ویژه‌ی کشورها در امور افغانستان به میزبانی دبیرکل سازمان ملل متحد در دوحه برگزار شود.
سایت خبری شفقنا افغانستان زیر عنوان «جلوگیری از ورود ۱۳ تانکر تیل بی‌کیفیت به کشور از سوی امارت اسلامی» نگاشته است: مسوولان در اداره استندرد می‌گویند که از ورود ۱۳ تانکر تیل بی‌کیفیت به کشور جلوگیری شده است.
موظفین اداره ستندرد امارت اسلامی در ولایت نیمروز از ورود سیزده تانکر تیل بی‌کیفیت به کشور جلوگیری کرده‌اند.
این اداره بار دیگر از تجار وارد کننده مواد نفتی خواسته است که از واردات مواد نفتی بی‌کیفیت به داخل کشور خود داری کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا