جامعه

امروز هشت ثور روز پیروزی مجاهدین است

کابل باختر 8 ثور
امروزبرابراست به بیست وپنجمین سالگرد پیروزی مجاهدین
بگزارش آژانس باختر، مجاهدین افغان بعد از یک دهه و اندی مبارزه علیه قوای شوروی و رژیم دست نشانده آن سرانجام به تاریخ هشتم ثور سال 1371 داخل کابل شدند و به حکومت داکتر نجیب الله نقطه پایان گذاشتند.
آغاز کار حکومت مجاهدین نیز عاری از دشواری ها نبودحلقات مشخص در سطح منطقه وجهان از بی تجربه گی ومشکلات دورنی مجاهدین سود برده زمینه کشمکش ها وجدال های سیاسی ونظامی را میان آنها مساعد ساختند.
این حلقات بدون شک درپی آن بودندکه مجاهدین نباید به عنوان قهرمانان معرکه جهاد و آزادی معرفی شوند . بل حفظ یک فضا اسفبار ، بی ثباتی جنگ و نا امنی درافغانستان برنامه های بود که این حلقات بعد از پیروزی مجاهدین آن را درسرداشتند زیرا بازی های بزرگ سیاسی و استخباراتی میان کشورهای جهان وقدرت های منطقه درراه بود و وضعیت نامطلوب درافغانستان میتوانست آنها را بیشتر در منطقه کامیاب سازد . روی این دلیل بود که اختلافات میان مجاهدین را جدی تر ساخته و با استفاده از افراد نفوذی خود تنور جنگ را در افغانستان بیشتر داغ نمودند و با ایجاد پروژه طالبان و حالا داعش، درتلاش شدندتا اهداف منطقه یی و بزرگ شان را دنبال کنند.
این حلقات نگذاشتند تا مردم افغانستان طمع شیرین و نتیجه مبارزه و پیروزی جهاد را احساس کنند  و با برنامه ریزی مغرضانه و ایجاد پروژه های استخباراتی تااکنون این خوشی را از مردم افغانستان گرفته اند.
به هر ترتیب 8 ثور روز ماندگار در تاریخ معاصر افغانستان است وتداعی یک ملت از مقاومت و سلحشوری  .
این روز برای نسل های امروزی و بعدی افغانستان یک الگو و یک نمونه است مقاومت و دفاع از کشور چه افتخار را نصیب مامیکند

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا