فرهنگ

کمیسیون فرهنگی غزنی شناسی با معاون دوم رییس جمهور دیدار نمودند

کابل27 ثور باختر

اعضای کمیسیون فرهنگی غزنی شناسی،قبل ازظهر امروز، با محمد کریم خلیلی معاون رییس جمهور دیدار نمودند.

دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری، به آژانس اطلاعاتی باختر خبر داد ، این کمیسیون که متشکل ازفرهنگیان، اساتید دانشگاه و علمای ولایت غزنی است، تلاش هایی را به پیشواز معرفی شهر غزنی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام درسال 2013 میلادی به راه انداخته، کارکرد ها و نظریات خود را دراین زمینه با معاون رییس جمهور درمیان گذاشتند.

برگزاری نشست های مقدماتی و همایش علمی- فرهنگی غزنی شناسی، ایجاد دبیرخانه ای درکابل و غزنی به منظور آماده گی برای برگزاری این همایش ها و چاپ مجموعه مقالات شش جلدی که درپیوند با شهر باستانی غزنی به تحریر درمی آید، از مجموعه تلاش های است که کمیسیون فرهنگی غزنی شناسی در دستورکار دارد.

دیدار کنندگان از دولت افغانستان تقاضا نمودند تا به منظور شناسایی بهتر شهر غزنی و معرفی آن در سال 2013 به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام، این کمیسیون را در انجام اولویت های که درنظر دارد، یاری رساند.

دراین دیدار محمد کریم خلیلی معاون رییس جمهور، از زحمات اعضای کمیسیون متذکره در جهت تلاش برای شناسایی شهر غزنی، اظهار قدردانی نمود.

معاون رییس جمهور با توجه به اهمیت باستانی شهرغزنی و دیگرمناطق باستانی کشور اظهار داشت که ایجاب می کند یک مرکز تحقیقاتی علمی درسطح کل کشور ایجاد شود تا تحقیقات همه جانبه ای درمورد شناسایی مناطق باستانی کشور انجام یابد.

وی همچنان افزود که دولت افغانستان با آنعده از فرهنگیان که برای شناسایی غزنی تلاش دارند به خصوص با کمیسیون فرهنگی غزنی شناسی نیز درمواردی که لازم است، همکاری خواهد کرد.

طبق یک خبر دیگر:

 شماری ازموسفیدان و بزرگان محلی ولسوالی بهسود ولایت ننگرهار، بعد ازظهر امروز با محمد کریم خلیلی معاون رییس جمهور دیدار نمودند.

بزرگان و موسفیدان محلی ولسوالی بهسود ولایت ننگرهار مشکلات باشندگان آن ولسوالی را درخصوص غصب زمین و ملکیت های دولتی با معاون رییس جمهور مطرح کردند.

بنابر اظهارات دیدارکنندگان؛ برخی از زورمداران، با غصب هزاران جریب زمین دولتی و فروش آن، باشندگان محلی این ولسوالی را شدیدا دچار مشکل کرده اند.

به گفتۀ آنان تاکنون ادارت محلی نیز درجهت رفع مشکلات مردم آن ساحه، اقدام نکرده اند. آنان از هیئت رهبری دولت تقاضا نمودند که درجهت  حل مشکلات آنان توجه جدی صورت گیرد.

معاون رییس جمهور ضمن ابراز نگرانی ازغصب زمین های دولتی در ولایت مختلف کشور، به بزرگان و موسفیدان ولسوالی بهسود ولایت ننگرهار اطمینان داد که هیئت رهبری دولت درجهت حل مشکلات آنان وارد اقدام خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا