سیاست

محمد اشرف غنی رییس جمهوری، پیکر داکتر تتسو ناکامورا را مشایعت کرد

کابل/ ۱۷قوس/ باختر
محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان روزگذشته پیکر داکتر تتسو ناکامورا را که به روز چهارشنبۀ گذشته در یک حملۀ تروریستی در شهر جلال آباد شدیداً زخم برداشت و بعداً در شفاخانه درگذشت، در میدان هوایی بین المللی حامد کرزی مشایعت کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر٬ رییس جمهوری در حالی که از سوی فضل هادی مسلمیار رییس مشرانو جرگه، داکتر حمدالله محب مشاور امنیت ملی، شماری از مقام های بلند رتبۀ دولتی و بزرگان ننگرهار همراهی می شد، پیکر داکتر ناکامورا را که با بیرق سه رنگ کشور پوشیده شده بود، یکجا با منسوبان قطعۀ تشریفات تا نزدیک طیاره بر شانه هایش حمل کرد.
رییس جمهوری در سخنرانی خود با ابراز تسلیت و غمشریکی به زن و دختر داکتر ناکامورا و سفیر جاپان در افغانستان که هنگام مشایعت حضور داشتند، گفت: امروز در غم و اندوه داکتر ناکامورا که یک شخصیت بزرگ بود و تمام زندگی خود را برای رفاه و آسایش افغانان و توانمند کردن اقشار محروم جامعه و آبادی این وطن وقف کرد، قرار داریم.
وی افزود: داکتر ناکامورا به زبان پشتو تسلط کامل داشت و یک مقوله را بیان می کرد که آب سرکش کنر را کسی مهار نتوانست، مهار آن اراده و عشق دیوانه وار می خواهد.
رییس جمهوری خاطرنشان کرد که از برکت وی صدها هزار انسان پس از خشکسالی به پا ایستادند، صدها هزار اصله نهال سبزو شاداب شد و آب خروشان کنر مهار و به وسیلۀ نعمت مبدل شد.
رییس جمهوری گفت که داکتر ناکامورا افغان جاپانی الاصل و قهرمان افغانستان و جاپان بود و به بخاطر درگذشت او به مردم هر دو کشور تسلیت می گویم٬ محبت او با انسان بود و زندگی خود را برای انسان و افغان وقف کرده بود.
وی خاطرنشان : قاتلان او به جهنم خواهند رفت و نیروهای امنیتی و دفاعی شجاع ما، این خاینان را شناسایی و به پنجه قانون خواهند سپرد.
رییس جمهور گفت: من به خانوادۀ داکتر ناکامورا، امپراتور و صدراعظم جاپان و مردم و حکومت آن کشور به نمایندگی از حکومت و مردم افغانستان مراتب تسلیت و غمشریکی خود را ابراز می کنم.
محمد اشرف غنی خاطرنشان کرد که پروژه های ناتمام موصوف تکمیل خواهند شد و پروژه های که به بهره برداری سپرده شد، به نام داکتر ناکامورا نامگذاری می شود.
رییس جمهوری در اخیر ی برای مردم جاپان، سعادت و خوشبختی آرزو کرد و گفت: امیدوارم دورۀ امپراتور جدید جاپان در رفاه و آسایش سپری شود. نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا