جهان

حزب حاکم بنگله دیش در انتخابات پارلمانی پیروز شد

داکه – ایرنا – 10 جدی – باختر
حزب حاکم بنگله دیش با کسب بیش از نیمی از کرسی‌های پارلمان در انتخابات سراسری دیروز یکشنبه، به حد نصاب لازم برای تشکیل حکومت دست یافت.
به گزارش  شبکه خبری آسیا، بنا به نتایج حاصل از آرای شمرده شده ، حزب « عوامی لیگ» به رهبری «شیخ حسینه» با کسب بیش از 151 کرسی، در این انتخابات پیروز شده است.
با استناد به نتایج اولیه اعلام شده تا نیمه شب یکشنبه به وقت محلی، احزاب حامی حکومت در مجموع به 191 کرسی دست یافته و ائتلاف ضد حکومت تنها 5 کرسی از مجموع 350 کرسی پارلمان را به دست آورده است.
ائتلاف ضد حکومت به رهبری حزب ملی‌گرای بنگله دیش، نتایج اعلام شده را نه پذیرفته و از کمیسیون نظارتی خواسته است که رای به ابطال انتخابات بدهد.
«کمال حسین» رهبر ائتلاف مذکور در همین ارتباط به خبرنگاران گفت: ما خواستار برگزاری انتخابات جدید در اولین فرصت ممکن تحت نظارت دولت بی‌طرف هستیم.
کمیسیون انتخاباتی بنگله دیش پیشتر اعلام کرده بود که گزارش‌هایی از تخلف دریافت کرده و در حال بررسی این موارد است.
در پی درگیری‌هایی که در حاشیه برگزاری انتخابات صورت گرفت، تعدادی کشته و مجروح شده‌اند.
انتخابات روز یکشنبه در شرایطی برگزار شد که «خالده ضیا» رهبر مخالف حکومت به اتهام فساد مالی در زندان بسر می‌برد.
جماعت اسلامی، دیگر حزب مخالف حکومت نیز مدعی است که حدود سه هزار و 500 تن از طرفداران این حزب از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند.
بیشتر رهبران این حزب در دوران نخست‌وزیری حسینه به اتهام دست داشتن در جرایم مرتبط با جنگ استقلال علیه پاکستان در سال 1971 به اعدام محکوم شدند.
فریده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا