امنیت

بریتانیا قصد دارد شمار نظامیان خود را در افغانستان را افزایش دهد

لندن – ایرنا – ۱۳ ثور – باختر
پس از آن که امریکا تصمیم گرفت شمار نظامیان خود را در افغانستان افزایش دهد، بریتانیا نیز از افزایش شمار نظامیان خود در این کشور خبر داد.
سایت انترنتی آژانس خبری دولتی ایران دیروز نوشت که  بریتانیا تصمیم گرفته تا شمار نظامیان خود را در افغانستان افزایش دهد.
در این گزارش افزوده شده است که بریتانیا پس از آن ، تصمیم به افزایش شمار نیرو های خود در افغانستان اتخاذ کرده است که منشی عمومی ناتو اعلام کرد کشور های عضو این سازمان قصد دارند بر شمار نظامیان خود در افغانستان بیفزایند.
نزدیک به ۱۳ هزار نظامی امریکائی و پیمان اتلانتیک شمالی ( ناتو ) در افغانستان مستقر هستند که از این جمله بیش از ۹ هزار تن از آنان را نظامیان امریکائی و ۴۵۰ تن را نیرو های بریتانیائی تشکیل میدهند.
در گزارش افزوده شده است که قوماندانان اردوی بریتانیا ، وضعیت امنیتی در افغانستان  را روبه وخامت خوانده اند و افزایش نظامیان بریتانیائی را ضروری دانسته اند.
مقامات پنتاگون گفته اند که قصد دارند ۳ تا ۵ هزار نظامی دیگر را به افغانستان بفرستند. طرح افزایش ۵ هزار نفری نظامیان امریکا در افغانستان را « جان نیکلسون » قوماندان امریکائی نظامیان ناتو در افغانستان ارائه کرده است.
طبق یک خبر دیگر روزنامه دیلی تلگراف ، روز دوشنبه خبر داد که وزارت دفاع بریتانیا ممکن است در چارچوب طرح ناتو ، قوای بیشتری را به افغانستان بفرستد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا