اخبارآموزش

مولوی عبدالباقی حقانی: چنان که درمیدان جهاد موفق شدیم درمیدان تحصیل نیز باید کامیاب شویم

کابل، 6 سرطان، باختر
مولوی عبدالباقی حقانی سرپرست وزارت تحصیلات عالی، در نشست “دیدگاه، پالیسی و برنامۀ تخصصات” که برای جدید الشمولان جامعات دینی و تخصصات برگزارشد، پیرامون اهمیت علم و مدرسه صحبت کرد .
به گزارش آژانس باختر؛ دراین نشست سرپرست وزارت تحصیلات عالی، در روشنایی قرآن عظم الشان و حدیث، پیرامون اهمیت علم و مدرسه معلومات داد و اشتراک کنندگان را متوجه مسوولیت های شان کرد .
مولوی حقانی گفت: نظام فعلی در نتیجۀ 43 سال قربانی و شهادت به دست آمده است و چنان که در میدان جهاد موفق شدیم، حال در میدان تحصیل نیز باید کامیاب شویم تا نیازمندی های مسلمانان در بخش های دینی و دنیوی رفع شود.
همچنان در این نشست دکتور لطف الله خیر خواه معین علمی وزارت تحصیلات عالی، درصحبتی جدید الشمول را به فرا گیری درس، پابندی به حاضری و استفاده درست از فرصت مهیا شده، تشویق کرد.
بعد مولوی حافظ محمد حامد حسیب معین مالی و اداری وزارت تحصیلات عالی، تخصصات را از جملۀ نیاز های یک جامعه خواند و گفت: ما باید در هر بخش متخصص داشته باشیم تا به نیازمندی های مسلمانان رسیدگی صورت گیرد.
در اخیر این نشست شیخ عبدالمالک نیازی رئیس تخصصات ریاست عمومی جامعات و تخصصات وزارت تحصیلات عالی، نیز صحبت کرد و جدید الشمول را به احترام متقابل، برخورد نیک و توجه به دروس شان متوجه کرد و دررابطه به برنامۀ تخصصات معلومات داد .
باختر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا