سیاست

رئیس جمهور غنی گزارش یافته‌های کمیسیون ویژۀ بررسی قضایای محبوسین اناث را استماع نمود

کابل باختر3 سرطان
نشستی به منظور بررسی وضعیت محبوسین اناث تحت ریاست محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان دیروز ارگ دایر گردید.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر: ابتدا کمیسیون ویژۀ بررسی قضایای محبوسین اناث که قبلاً بر اساس حکم رئیس جمهور  بخاطر بررسی وضعیت محبوسین اناث به ویژه محبس اناثیه بادام باغ کابل تشکیل گردیده بود، گزارش مفصل را در رابطه به موجودیت مشکلات، پیشنهادها و راه حل‌ها به رئیس جمهور ارائه نمود.
اعضای این کمیسیون خاطر نشان نمودند که تمام دوسیه‌های محبوسین اناث در کابل بررسی گردیده، که پس از بررسی آنها، شماری از محبوسین اناث مستحق رهایی از زندان و تخفیف از حبس شدند.
اعضای کمیسیون مشکلات و پیشنهادهای عمدۀ محبوسین اناث را از لحاظ  نبود مکان مناسب برای بود و باش، نبود کلینیک صحی، ایجاد بخش حرفه و فن، ایجاد کودکستان و مرکز تعلیمی برشمردند.
رئیس جمهور کشور پس از استماع گزارش یافته‌های کمیسیون متذکره گفت: گزارش ارائه شده را بگونۀ دقیق بررسی خواهد کرد و بر اساس آن در زمینۀ ایجاد مکان مناسب برای بود و باش، ایجاد کلینیک صحی و کورس‌های آموزشی و نیز فراهم نمودن تسهیلات لازم به محبوسین اناث اقدامات صورت خواهد گرفت.
رئیس جمهور کشور گفت که بخاطر فراهم آوری امکانات مناسب به محبوسین اناث، بودجۀ خاص تخصیص خواهد یافت. وی تصریح کرد که تخفیف برای محبوسین اناث دو برابر به تخفیف مردها در نظر گرفته شده است و به تمام دوسیه‌های محبوسین اناث بگونۀ جدی رسیدگی خواهد شد.
رئیس جمهور کشور اظهار نمود که بخاطر تأمین شفافیت و رسیدگی بهتر به دوسیه‌های محبوسین اناث، باید تمام دوسیه‌ها بگونۀ دیتابیس تنظیم گردد.
رئیس جمهور خاطر نشان کرد که در هماهنگی با نهادهای عدلی و قضای، محبوسین اناث که جرم‌های کوچک و یا حمل داشته باشند، تحت فرمان عفو قرار خواهند گرفت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا