انتخابات

روندانتقال موادحساس انتخاباتی ازولایت ها به مرکزکمیسیون انتخابات تکمیل شد

کابل  /۱۴ میزان / باختر
مسوولان کمیسیون مستقل انتخابات می گویندکه روند انتقال مواد حساس انتخاباتی از مراکز ولایت ها به دفتر مرکزی این کمیسیون تکمیل شده است.
به گزارش آژانس باختر:مسوولان کمیسیون مستقل انتخابات می گویند: روند انتقال مواد حساس انتخاباتی (نتایج برگه‌های رأی‌دهی ودستگاه‌های بایومتریک) به‌گونۀ مصوون به کابل انتقال یافته‌است.
مواد شامل خریطه‌های محافظتی و وسایل بایومتریک است که در حضور ناظران و مشاهدان ملی و بین‌المللی می شود باز و جهت پروسس به مرکز ملی ثبت معلومات فرستاده می‌شود.
اورنگ زیب، کمیشنر کمیسیون مستقل انتخابات امروز در یک نشست گفت: جمع‌آوری مواد حساس انتخاباتی که شامل وسایل دستگاه‌های بایومتریک و جدول نتایج است، در هماهنگی با نهادهای امنیتی بدون کدام مشکل از تمام ولایت ها به مرکز کمیسیون در کابل رسیده است .
او همچنان یاد آور شد که نتایج ۲۱ ولایت به مرکز ملی جمع‌بندی نتایج انتقال یافته است که از آن میان  ۱۰ ولایت شامل کابل، کاپیسا، پروان، وردک، لوگر، ننگرهار، لغمان، پنجشیر، خوست و ارزگان بررسی شده است.
نتایج این ولایت‌ها بیشتر از ۱۰ هزار فورم می‌شود که اکثریت آن مراحل بررسی، تصفیه و نقل گیری را سپری کرده است  و حدود ۷ هزار آن آماده ثبت در مرکز ملی جمع‌بندی نتایج است.
اورنگ زیب در حالی از انتقال مصوون مواد حساس انتخاباتی از مراکز ولایت ها به مرکز کمیسیون انتخابات در کابل خبر می دهد که شماری از رسانه ها از مفقودی چند دستگاه بایومتریک و پاک شدن حافظه چند دستگاه دیگر خبر داده اند.
انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان هشت روز قبل برگزار شد که در آن حدود٬دو اعشاریه شش ملیون نفر رای دادند.صائم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا