سیاست

رئیس کمیسیون انتخابات: انتخابات ریاست جمهوری 31 حمل سال آینده برگزارمیگردد

کابل 7 قوس باختر
عبدالبدیع صیاد رئیس کمیسیون مسقل انتخابات شام گذشته  درنشست خبری گفت که مطابق تقویم  انتخاباتی ٬ انتخابات ریاست جمهوری 31 حمل سال آینده برگزارمیشود.
این درحالیست که مسوولان کمیسیون مستقل انتخابات طرح  احتمالی موضوع تعویق انتخابات ریاست جمهوری را در نهمین نشست مشترک با جریان های سیاسی ، احزاب سیاسی ونهاد های انتخاباتی ونهاد های همکاران  بین المللی  مطرح کرده بودند .
گزارشگرآژانس باختر مینگارد : عبدالبدیع صیاد رییس کمیسیون مستقل انتخابات به خبرنگاران گفت که بربنیاد خواست احزاب و مردم افغانستان، تقویم انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات پارلمانی ولایت غزنی مطابق قانون که قبلأ 31 حمل سال 1398 اعلام شده بود نهایی شده است و قرار است به روزچهارشنبه  در جلسه علنی از سوی اعضای کمیسیون به تصویب برسد.
صیاد همچنان  با اشاره به تقویم انتخابات شورای ولایتی و شورای ولسوالی ها که همزمان برگزار خواهد شد، تصریح نمود که این دو انتخابات به تاریخ 30 سنبله سال 1398، برگزار خواهد شد.
به گفته‌ رییس کمیسیون مستقل انتخابات، برگزاری همزمان چهار انتخابات به زمان و آماده‌گی های بیشتر نیاز دارد بنابراین با نظرداشت مشکلات جغرافیایی، اقلیمی، تخنیکی و موارد دیگر، بهتر خواهد بود تا انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات پارلمانی ولایت غزنی یکجا برگزار گردد و به کمی تأخیر انتخابات شورای ولایتی و ولسوالی ها راه اندازی گردد. # جاوید روشان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا