جهان

ترامپ به قوای بحری امریکا: کشتی های آزاردهندۀ ایرانی را نابود کنید

واشنگتن/ وی او ای / 4 ثور/ باختر
دونالد ترمپ، رییس جمهور امریکا به قوای بحری امریکا دستور داده است که هر کشتی ایرانی یی راکه سبب مزاحمت و آزار کشتی‌های امریکایی شود، نابود کند.
قوای بحری امریکا هفتۀ گذشته گفت که کشتی های سپاه پاسداران ایران مانور "خطرناک و آزاردهنده" را در نزدیکی کشتی‌های جنگی امریکایی در خلیج فارس انجام داده اند.
دونالد ترامپ صبح دیروز در یک پیام تویتر نوشت: "به قوای بحری امریکا دستور داده ام که اگر کشتی‌های توپدار ایرانی در بحر مزاحم کشتی‌های ما شدند، هریک و همه آنها را هدف قرار دهد و نابود کند."
قومندانی مرکزی نظامیان امریکایی (سنتکام) گفته است که، کم از کم ۱۱ کشتی‌ سپاه پاسداران ایران به تاریخ ۲۷ حمل برای حدود یک ساعت با سرعت زیاد از مقابل و عقب چندین کشتی قوای بحری امریکا با مانور "خطرناک" حرکت می‌کردند.
ویدیوهای نشر شده توسط نظامیان امریکایی نشان می‌دهد که کشتی‌های ایرانی به سمت کشتی‌های جنگی امریکایی نزدیک می‌شوند.
پس از نشر بیانیۀ سنتکام، مایک پمپیو، وزیر خارجۀ امریکا گفت: "مردم امریکا می‌دانند که رییس جمهور امریکا در حفاظت از امریکاییان، محافظت از نظامیان مان و حفاظت از نیروهای بحری مان جدی است واطمینان کامل دارم تصمیمی در این راستا خواهیم گرفت."
سپاه پاسداران ایران با نشر بیانیه‌ یی گفت که نیروهای سپاه زمانی که با "اقدامات غیرحرفه‌ یی و تحریک کنندۀ" کشتی‌های جنگی امریکایی روبرو شدند، مانوری را انجام دادند.
# فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا