سیاست

افغانها در جنگ نامقدس می سوزند

کابل باختر 19 سرطان

 حامدکرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان در پیام خود عنوانی مردم به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان جنگ جاری در کشور را نامقدس ومبهم خوانده است .

 همچنان حامدکرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان در پیام یکبار دیگر مخالفان را مخاطب قرار داده بیان کرده، راه صلح، عطوفت و احسان را در پیش گیرند، سلسله جنگ و انسان کشی را متوقف سازند .

 گزارشگر آژانس باختر مینویسد: درین جای شک و تردیدی نیست که مردم افغانستان در آتش یک جنگ تحمیلی نامقدس می سوزند، جنگی که به خاطر بر آورده شدن اهداف نامیمون و نامقدس دیگران بالای مردم افغانستان تحمیل شده است .

 اما این موضوع هم روشن است که شماری از افغانان اغوا شده سلاح دشمن را شانه کرده افغان و برادران خود را می کشند و جنگ را به گونه ای مبهم ساخته اند .

 آنانیکه زیر نام اسلام به این جنگ کشانده شده اند باید بدانند که دین اسلام با هر گونه خشونت و جنگ که در آن مسلمانان کشته می شوند، مخالف است .

 اسلام دین صلح، عطوفت و انسان دوستی است .

به همین دلیل رئیس جمهور از آنعده طالبان و مخالفان که اغوا شده اند و تاکنون کورکورانه اهداف دشمن را دنبال کرده بازهم خواسته است که به عظمت و فضایل ماه مبارک رمضان از جنگ دست بردارند و به صلح رو آورند .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا